erstatte to komparatorer og en og gate med en PIC10F200

M

max0412

Guest
Jeg ønsker at erstatte to komparatorer og en og gate med en PIC10F200T.

Hvad jeg ønsker, er at indstille to I / O-porte som input dette ville udføre komparator funktion.Jeg så nødt til at være i stand til at kontrollere, når begge indgangene er høje på samme tid (det og funktion), til 10 msek er større.Når denne betingelse er opfyldt bruge en anden I / O-port til output af en logik, høj for 10 msek er større derefter nulstilles.Gøre dette kontinuerligt.

Jeg har ikke gjort nogle enkle blinkende LED-programmer med forsinkelser, men jeg m ved et tab var at starte.Kan nogen give nogle tips?

Tak

Du kan bruge timer 0 til 10ms forsinkelser.
Derefter løbende læse input.Når begge er høje, belastning TMR0 med den korrekte værdi for 10ms forsinkelse.Så har en kort loop her og tjekke resultater og TMR0 til årsskiftet.Hvis enten produktion gos lav, før timeren ruller forbi, gå tilbage og vente på både input til at være høj.
Hvis TMR0 ruller forbi, før alle input går lav, derefter tænde for dit output, belastning TMR0 igen for en 10ms forsinkelse og vente i en løkke om TMR0 at rulle hen over.På dette punkt slukke udgang.Gå tilbage til begyndelsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back