ESD

B

bluetoooth

Guest
Hej boys.I har problemer med ESD.There er pigge kun på GND tracks.I brug transils for ESD beskyttelse, men de gjorde ikke arbejde, fordi jeg ikke kan finde henvisning til denne spænding.
U har nogen idé om hvordan man løser dette problem?

Jeg kiggede op et datablad for en transils og det viser en responstid på 10's til 100's of mikrosekunder.Dette er mere et EOS omstændigheder ikke ESD.

HBM ESD er over i ~ 750ns med en stigning tid af 2-10ns.

MM ESD er endnu hurtigere og CDM-ESD kan være over i <10ns.

Jeg tror ikke en transil kan reagere hurtigt nok for disse forbigående begivenheder.

Du er nødt til at give nogle flere oplysninger for os at hjælpe dig.

Beskriv din manglende underskrift bedre og hvilken del / proces, du bruger.

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med "pigge kun på GND spor".

Dr.Prof

Jeg har PCB med mega128 AVR og FTDI chip.The kommunikation er OK i normal tilstand, men når jeg tester svar på ESD signal / 2kV /, jeg måle på GND spor pigge heks nulstille AVR eller FTDI.
Jeg prøvede at bruge transils for ESD beskyttelse af denne signal.When jeg teste svar på GND plan ser jeg støjende signal.Signal udseende signal, når jeg ikke bruger transils ..
Er der transils arbejder eller er der andre problemer?

Transils ikke har de nødvendige svar tid til at absorbere ESD begivenhed.Derfor er din GND spændingen stiger fra den afgift, indsprøjtes af ESD begivenhed.Jeg formoder dine andre dele bliver nulstillet, fordi jorden stiger som følge af ESD.Jeg er forudsat det er en positiv zappe til GND-pin / spore.

Du kan prøve en MOV i stedet for en transil.Varistors reagere hurtigere end transils.

Jeg er bekendt med en virksomhed (www.littlefues.com), der har et sæt Varistors, der kan reagere på nanosekund tidsramme.De gør Påmonteringsversion, der er lille og kompakt.Disse bruges i forbindelse med on-chip beskyttelse til at give to niveauer af ESD beskyttelse.

Dr. Prof

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back