ESR værdien af forædlingsprodukterne kondensator for LDO regulator

P

pseudockb

Guest
I øjeblikket er jeg designe et LDO voltage regulator.Det er velkendt, at ESR af forædlingsprodukterne kondensator bidrager et nul for at stabilisere systemet.Lige nu, jeg har et problem, dvs jeg ved ikke, hvad er det ESR værdien af en keramisk kondensator.Jeg kan ikke finde nogen oplysninger om ESR værdien af en keramisk kondensator.Kan nogen fortælle mig, hvad er den typiske værdien af det ESR af en keramisk kondensator?

Jeg bemærker også, at nogle LDO voltage regulator, der sælges af TI er garanteret at være stabil med nogen kondensator uanset ESR værdi.Enhver kredsløb teknikker til at opnå dette?Tak.

pseudockb skrev:

I øjeblikket er jeg designe et LDO voltage regulator.
Det er velkendt, at ESR af forædlingsprodukterne kondensator bidrager et nul for at stabilisere systemet.
Lige nu, jeg har et problem, dvs jeg ved ikke, hvad er det ESR værdien af en keramisk kondensator.
Jeg kan ikke finde nogen oplysninger om ESR værdien af en keramisk kondensator.
Kan nogen fortælle mig, hvad er den typiske værdi af ESR af en keramisk kondensator?Jeg bemærker også, at nogle LDO voltage regulator, der sælges af TI er garanteret at være stabil med en kondensator, uanset ESR værdi.
Enhver kredsløb teknikker til at opnå dette?
Tak.

Mens der simulerer LDO med produktion kondensator, tilføje wire modstand også.Denne tråd modstand handler i serie med ESR af hætten og så vil tilføje op.Denne tråd modstand kan være så stor som 1 ohm.

til Chethan:hvilken model af produktionen kondensator og dens ESR bruger du?

hilsen

Det Foll doc kan give et bedre billede.
Normal ESR værdier for output kondensatorer er meget små.Men dens VSA, som spiller en vigtig rolle i stabiliteten.

CSR = RESR rädd
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Det Foll doc kan give et bedre billede
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Hej til Ceramic hætter, ESR værdier er næsten nul.

Vigtigere er, hver LDO opererer i en stabilitet zone, der er afhængig af det ESR af lasten kondensator.TI må have gjort den regulator, som har et meget stort område med stabilitet, som tager sig af ESRs af alle tilgængelige hætter på markedet for en given belastning.

men meget lav ESR-værdi betyder nul placering er i høje frekvenser.At flytte det til lavere frekvenser (bedre fase margin) er det nødvendigt at øge kapaciteten, men det medfører lavere domæne's pole frekvens.Domstolen og tilsynsmyndighedens Rout skaber tidskonstant, der bestemmer, hvor hurtigt udgangsspænding kan skifte fra en værdi til den anden.

så det betyder en yderligere erstatning kredsløb er behov, kan du råd nogen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back