Et enkelt spørgsmål: Hvad Simulator for flere Antenne

C

costox

Guest
Hej venner,

Hvad simulator jeg kan bruge til at simulere interaktion, eller forstyrrelser, eller refleksion, eller kollision, det er simulering af flere antenner på samme tid?(Matlab er ikke en mulighed)

Tak for dit svar.Nå, jeg vil uddybe mere på mit spørgsmål, som denne diskussion skrider frem.

Tak til alle.

Dit spørgsmål giver ingen detaljer at gøre dette bare et gæt.Ansoft HFSS kan beskæftige sig med denne form for evaluering i nogle situationer.Jeg har ingen idé om det passer til din situation.

Tja, en af de mange situationer, jeg gerne vil simulere, er dette:

Tre sende antenner (placeret på venstre, højre, øverst).

20-60 modtage antenner (indrettet sådan, at for at danne en 3D rektangulær), placeret i midten af de 3 sender antenner.

De modtager antenner er delvist adskilt af delvis metal væg.

Frekvensområde: 1000 kHz og 900 MHz
Afstand mellem modtager og videregiver antenne: 0.5 - 2 meter

Jeg er kun delvis ret til at tro, at HFSS ville tage meget lang tid til at simulere, og kun klumpet-port kan bruges.

Jeg glæder mig over eventuelle kommentarer.

Tre antenner bør medgørlige.Du igen siger ikke meget om de tre.Beskeden gevinst antenner ville være fint, men hvis antenner er high gain parabler, held og lykke.

20 til 60 individuelle antenner ville være en udfordring for enhver simulator.

HFSS er ikke den hurtigste kode, der er sikker, og det kan behovet spande af RAM som godt.Jeg ville prøve at starte ved at simulere et par nær-ved at antenner og derefter gradvist øge omfanget af analysen.Der er også elementer i den kode, der giver dig mulighed for at behandle række problemer og inter-element kobling.Kig ind i forbindelse randbetingelser.

HFSS har et bredt udvalg af fodring teknikker foruden klumpet havne.

Hvis du er nødt til at simulere noget, denne store, men har brug for detaljerede modellering for samspillet, vil jeg anbefale at du starter med en tid domæne kode, især hvis du kan slippe af sted med at stimulere en sender-antenne og registrere de signaler, koblet til hver enkelt modtagende antenne.Så behøver du kun én havn simulering pr sender antenne.

Tid domæne analyse (FDTD, TLM, FIT, osv.) vil give dig bredbånd reaktion og hukommelse krav stiger lineært med problemets størrelse, det er en ganske god fordel i forhold til finite-element frekvens domæne tilgange.

Mange akademiske koder findes derude for denne type analyse.Nogle kommercielle regler vil omfatte Flomerics Micro-Stripes, Remcom XFDTD, CST Microwave Studio (faktisk tid domæne er blot én af deres solvers), og Zéland Fidelity, og der er sikkert andre også.

-Max

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back