G
gandalf85pwned
Guest
Jeg har brugt FEKO at forsøge at simulere en fedt dipol antenne til bredbåndsdata jorden trænge applikationer.Brug den uendelige grønne opgave at modellere substrat, luft, så sand (i nævnte rækkefølge), får jeg meget gode resultater i det omfang området, 8 decibel max og meget direktivet.Men når jeg forsøger at bruge et endeligt substrat (uden luft eller sand), er resultaterne ikke nær så god (lav gevinst, ikke direktivet).Hvis jeg forsøger at modellere substrat, luften, og sandet med relativt store cuboids, jeg enten få hukommelse fejl (med MOM) eller overflow fejl (med MLFMM).Hvad er den bedste måde at repræsentere den uendelige grønne funktion for substrater, men gør det endeligt i stedet for uendelig?
Et mere generelt spørgsmål om fedt dipoler: Hvis vi har en stelplade direkte under et substrat af længde lambda / 4, bør ikke at give de mest vinde i den ønskede retning (væk fra jorden)?Fordi den bølge vil rejse en fuld 360 grader og tilbage i fase.
Jeg har også været modeling bølgeledere.Resultaterne synes præcis bruger standard MOM / FEM, men jeg kan ikke bruge MLFMM for dem.En vifte af bølgeledere på flere frekvenser kan tage meget lang tid, men MLFMM ikke engang færdig.
Jeg tror mere generelt: Er der nogen har et link til et websted, der beskriver de forskellige CEM metoder og som antenner de er nyttige for?
På forhånd tak.
Et mere generelt spørgsmål om fedt dipoler: Hvis vi har en stelplade direkte under et substrat af længde lambda / 4, bør ikke at give de mest vinde i den ønskede retning (væk fra jorden)?Fordi den bølge vil rejse en fuld 360 grader og tilbage i fase.
Jeg har også været modeling bølgeledere.Resultaterne synes præcis bruger standard MOM / FEM, men jeg kan ikke bruge MLFMM for dem.En vifte af bølgeledere på flere frekvenser kan tage meget lang tid, men MLFMM ikke engang færdig.
Jeg tror mere generelt: Er der nogen har et link til et websted, der beskriver de forskellige CEM metoder og som antenner de er nyttige for?
På forhånd tak.