et par spørgsmål om foldet cascode design

A

airboss

Guest
Jeg er at designe en 2 trin op amp og jeg bruger foldede cascode som min 1. etape.

1.Jeg tror, output resistens er

[gm4 * ro4 * (ro7 / / RO2)] / / [gm9 * ro9 * ro11]

så, jeg ønsker at matche [gm4 * ro4 * (ro7 / / RO2)] med [gm9 * ro9 * ro11] som
meget som jeg kan.Men jeg har set fra en anden tutorial, at jeg skulle gøre
ro i M4 og M7 match med M9 og M11.Så hvilken en er korrekt?

2.I samme tutorial, forfatteren siger, at det er en tommelfingerregel, at I_2 = 4 * I_4.Er
det sandt?Hvorfor?

3.Jeg har et spørgsmål om dimensionering M1 & M2, input RF.Den spec jeg fik er et input
signal med 0,9 som CM V og signal swing pp. 0.5.
Så jeg tænkte, at jeg er nødt til at sørge for, når indgangen er fra 0,9 til 0,25, M1, M2 og
M5 er alle i mætning regionen, hvilket betyder, 0,9 til 0,25 - Vgs1> = Vov5.Så jeg
størrelse M1 og M2 for at få en lille Vgs1 og derefter størrelse M5.

På den anden side, er et eksempel på Razavi's lærebog ikke har et krav
for input sving.Den måde han beregnet størrelsen af input,

forbinde input til output og finde den mindste størrelse af M1 og M2.Behøver jeg at
tage hensyn til dette?Tak!
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

i denne CKT.ro7 og RO2 er ikke parallelt som res.vi r beregning er lille signal, og dermed othere node af RO2 er ikke på analog jorden.så modstand øvre gren er gm4.ro4.ro7, og vi har brug for at macth disse to parallelle grene kun hvorfra signalet bliver taget til anden fase.

Hej,

Jeg tror, vi er nødt til at tage RO2 højde.Der er en virtuel jord (korrekt?).Så ser på flugten af M2 og M7, vi rent faktisk ser RO2 til en virtuel jord og ro7 til jorden, hvilket betyder, RO2 er parallel med ro7.

Kan du forklare, hvorfor de ikke er parallelt?

Når du designer en høj BW opamp, den snyltende kondensator skal overvejes, såsom CGS af M3.og CGS og gmbs af M9, når erstatningen hætte tilsluttet kilden til M9 med anden etape output, fordi der er et nul på højre plan, som påvirker din fase magin.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back