et problem om temperaturen afhængighed af spændingen

H

huashizng

Guest
Jeg bruger en buffer opamp til at øge 1.2V bandgap spændingen til 4.1V.i den delte modstande, tilføjer jeg en trimme modstande netværk.Når kontakten NMOS transistorer's bulk er forbundet til jorden, temperatur afhængighed af 4.1V spænding er værre.når disse skifte NMOS transistorer 'bulk er forbundet til deres kilde henholdsvis afhaengighed af temperaturen 4.1V spænding bliver godt.hvordan man kan forklare dette fænomen?

Jeg did'nt virkelig få dit billede, men jeg explein fra hvad jeg forstår

Normalt dette tilfælde er relateret til TC's teori

vi fik negetive FKS og positice TCS, integration af dette gør spændingen henvisning til nul ...

Nå så er det connnected at størstedelen af det vil tage fuld Vds men i dette tilfælde ville vi Vbe ...

når 2 Vbe diffeential findes .. forholdet er proportional med den absolutte tempreture

Jeg har fået den 1.2V bandgap spænding.temperaturkoefficienten af bandgap spænding er god nok.BG spændingsvariationer er ikke mere end 2mV i det tilladte temperaturområde.nej jeg er stadig 1.2V bg spænding til en anden spænding 4.1V med en buffer opamp og modstande.disse modstande omfatte en lille modstand net, der bruges til at kontrollere nøjagtigheden af 4.1V spænding.denne lille modstand netværk er besat med nogle skifte NMOS transistorer.nu er problemet: Hvis bulks af disse NMOS transistorer er forbundet til jorden, så temperaturkoefficient af 4.1V spænding er dårlig.hvis bulks er tilsluttet deres kilde, vil temperaturkoefficient af 4.1V spænding være god nok.
du kan se banen fra vedlagte billede.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Åh jeg se det problem, men jeg kan ikke give u et svar, men her er min mening ..

VOUT = Vbe Vt ln n (R1 .. RN) / R1

Det menas at volttgae på din modstand netværk skal være lig med NMOS kontakter (ideelle) ..

Måske værdien af modstanden er ok til 1,2, men forskellen Vref til 4,1 er nødvendig.

hvor u bulk i afløbet ... Jeg tror, det nuværende foder til NMOS er ikke ret højt gøre NMOS i høj impedans ....Balancering af resitor nettet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back