Et simpelt spørgsmål, men næsten gøre mig skør

X

xiexi

Guest
Når den nuværende af M1 er større end I1, at MOS's GM er besluttet af I1, right?Det er den ligning gm = (2KW/LI) ^ 1 / 2, ikke gm = KW / L (Vgs-femte). Men pervious ligning er afledt af ligningen I = 1/2KW/L (Vgs-femte) ^ 2 og GM = KW / L (Vgs-femte), så forudsætningen for at bruge ligningen gm = (2KW/LI) ^ 1 / 2 er, at jeg er besluttet af mos, ikke den aktuelle udbud, hvorfor vi stadig kan bruge det, hvorfor konflikten kommer ud?

normalt, Id'er afhænger Vds i mætning regionen.Faktisk, modstanden Rdson kontrol IDS.Jeg ved ikke, hvad du ønsker at vide.

Jeg tror, han betyder I1 er i konflikt med den aktuelle kilde, der kontrolleres af Vin.Ja der er konflikt.De se, hvem der er stærkere og derefter kompromis.Hvis den aktuelle kilde I1 er ideel eller stærkere, vil Vds af transistoren ændre sig så, at kanalen graduering vil spille en større rolle.Derfor drejer det kompromis og leve lykkeligt sammen.Put lamda i I = 1/2KW/L (Vgs-femte) ^ 2, så vil der ikke være nogen konflikt.

For bedre at visualisere det, at et sæt af kurver på papir af transistoren egenskaber.Dette er den sædvanlige med dræn gældende på den lodrette akse og drain-source spænding på den vandrette akse.Der vil være et sæt af kurver for forskellige gate-source spænding.Derefter tegne en vandret linje i afløbet strøm på 10 mA.Dette vil skærer transistoren kurver på flere punkter.Det er hver Vgs kurve vil krydse 10 mA vandrette linje på et punkt, som ved lave værdier af Vgs vil være afløbet source-opdeling, hvor kurven skyder op til en meget høj strøm ved høje Vds værdier.Så koordinaterne for, at krydsende punkt vil give dig et sæt parrede værdier Vds og Vgs.

Hvis du ønsker at gå videre, kan du tegne en kurve over disse par af punkter og få "overførsel kurven" for kredsløbet.Bemærk, at denne metode forudsætter, at den aktuelle kilde er en ideel en.

I dont virkelig ved, hvad gør du mean.but i dette kredsløb, strøm MOS cant overstige I1, men besluttede i I1, og altid lig med det, på grund af den ideelle aktuelle kilde.Hvis Vin tilgange strømforsyningen, vil vds ned hurtigt at opfylde de nuværende begrænsning.

Jeg tror, at hvis den nuværende af M1 er større end I1, vil M1 blive tvunget til at operere i triod regionen, uden at mætningen regionen.Så nogle formler vil ikke være gyldig mere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back