et simpelt spørgsmål om bandgap, men virkelig urolig m

I

incol

Guest
Vx = Vbe = 0.65V, så Vin af opamp er 0.65V, så M1 vil cuteoff for femte = 0.712v.Vbe ikke nemt kan ændres, hvordan kan jeg gøre?
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Forhøje det nuværende i BJT diode.Det er eneste måde du kunne increse i VBE.
Plot de BJT diode overførsel karakteristisk.Fra at u kan få vale af strøm, der skal pumpes for at få den ønskede Vbe.
Bedre er u kunne bruge PMOS indgangspar for forstærkeren.
Meget enklere

Wow.Jeg tror, du kan bruge en PCH IC indgangstrin TXRX i dit tilfælde.

Hvis teknologien tillader det, kan du bruge casecode bipolar transistor.

brug supplerende forstærkerLagt efter 8 minutter:incol skrev:

Vx = Vbe = 0.65V, så Vin af opamp er 0.65V, så M1 vil cuteoff for femte = 0.712v.Vbe ikke nemt kan ændres, hvordan kan jeg gøre?

Enkleste måde at gennemføre det er at bruge et niveau shifter.Brug to PMOS kilde follower konfigurationer for input.Så længe kilden tilhængere er på, vil du få en VTH stigning i spænding til din differential par.Bias dem, så du har den ønskede spænding for input differentiale par.

Vamsi Mocherla skrev:

Enkleste måde at gennemføre det er at bruge et niveau shifter.
Brug to PMOS kilde follower konfigurationer for input.
Så længe kilden tilhængere er på, vil du få en VTH stigning i spænding til din differential par.
Bias dem, så du har den ønskede spænding for input differentiale par.

Jeg ville være forsigtig med brugen af et niveau shifter.Sørg for, at der ikke indføres i-band støj for din reference.For bedste støjniveau, holde antallet af enheder, der kan bidrage støj lav.Niveauet shifter kan være en af flere muligheder:
- Place matchende apparater mellem M1 og R1 og mellem M2 og Q2.Tag den spænding for forstærkeren input fra de mere positive tilslutning.Enhed kan være en modstand, en diode er tilsluttet NMOS, PMOS eller bipolar.Da strømmen i hver især vil være de samme, vil de give de samme spændingstab, og vil øge spændingen input til NMOS indgangspar på din opamp.
- Brug en Efterfølger enheden, før de input til opamp.

Afhængigt af din forsyningsspænding, p-kanal input til forstærkeren kan være den bedste løsning, da det sandsynligvis vil ikke tilføje noget nyt udstyr til støj bidrag.

Bipolar input til din forstærker kan arbejde, men jeg gætte, at din proces ikke vil støtte det?

JPR skrev:

Jeg ville være forsigtig med brugen af et niveau shifter.
Sørg for, at der ikke indføres i-band støj for din reference.
For bedste støjniveau, holde antallet af enheder, der kan bidrage støj lav.
Niveauet shifter kan være en af flere muligheder:

- Place matchende apparater mellem M1 og R1 og mellem M2 og Q2.
Tag den spænding for forstærkeren input fra de mere positive tilslutning.
Enhed kan være en modstand, en diode er tilsluttet NMOS, PMOS eller bipolar.
Da strømmen i hver især vil være de samme, vil de give de samme spændingstab, og vil øge spændingen input til NMOS indgangspar på din opamp.

- Brug en Efterfølger enheden, før de input til opamp.Afhængigt af din forsyningsspænding, p-kanal input til forstærkeren kan være den bedste løsning, da det sandsynligvis vil ikke tilføje noget nyt udstyr til støj bidrag.Bipolar input til din forstærker kan arbejde, men jeg gætte, at din proces ikke vil støtte det?

Kære Incol,
Det er ikke nødvendigt at have det samme design som forfatter.Du kan have den samme arkitektur, dvs ved hjælp af en forstærker.at holde de to node spændinger samme.Men hvis din teknologi doesnot støtte lav, Vt udstyr, så hvorfor gå efter NMOS indgangspar.Ligeledes menes det, at PMOS har bedre støjniveau i forhold til NMOS så tage fordel af det.
Hvad er intresting i hele diskussionen er forskellige metoder, der alle har bidraget til at løse problemet og tilsvarende fordele og ulemper ved hver enkelt.
Også Ka Nang Leung i hans avis har foreslået en PMOS indgangspar struktur også dette papir "A Sub-1-V 15-ppm / C CMOS Bandgap Voltage Reference uden krav om lav tærskel Voltage Device" Jeg tror, er, hvad u er reffering for dit design .

Jeg tror, at de bedste og mest simpelthen måde er at vedtage PMOS indgangspar for forstærkeren.

der kan fortælle mig, hvorfor jeg ikke kan se figuren?
jeg kun se en sort rude på fugure zone.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back