Et skifte vælges timer?

V

vanagonvw

Guest
Jeg arbejder på at komme op med en CKT, der kan give mig en præcis, tidsindstillede puls op til fem minutter i varighed.Det vil have til at tillade en dip-switch til at vælge mellem en, to, tre, fire og fem minutter.

Det er mit indtryk, at fem minutter er en temmelig lang tid at bede om en enkeltstående som en 4.538 eller en 123 type enhed, der skal være stabile og gentages, så jeg søger nogen smarte måder andre måske er kommet op med at opnå dette.

Jeg tror ikke, det ærværdige 555 er op til denne opgave, enten baseret på lækage og stabilitet, som jeg forstår det.

Jeg kan ikke bruge en controller på grund af omkostningerne, så jeg et håb for en CKT idé, vil pege mig i den rigtige retning.

Hvor nøjagtig er sandsynligvis vil være en funktion af omkostninger, og er svært at sætte tal på, så jeg holder ud til det bedste jeg kan få, ved hjælp af logik dele, og ikke en mikro af nogen art.

Meget taknemmelig for nogle gode råd eller forslag.

Tak,

John

Det ICM7240 kunne være egnet, for så vidt angår funktionalitet går.Uanset om det er
nøjagtige nok jeg overlade til dig at bestemme.

http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/1360/ln/

/ Rambo

Tag et kig på disse projekter:
http://www.arrl.org/tis/info/pdf/9907038.pdf

Først og fremmest "korrekte" er et relativt begreb.Hvis du kunne sætte et nummer på det, ville det være dejligt.
Jeg tror, at CMOS version af de 555 skulle være i stand til at gøre det trick.Jeg ville breadboard det, i stedet for at afvise den på forhånd.

Hvis dette ikke er nøjagtige nok, hvordan om at have de 555 køre som en astable og deler frekvens med en tæller, måske et dobbelt?Den måde den periode af de 555 kun skal være et maksimum på 30'erne, hvilket er ret anstændigt.

Og selvom du siger "nej controller", vil jeg nævne en PIC12x5xx (eller måske den seneste 10Fxx serien), ved hjælp af interne RC oscillator.Jeg tror, du kan få bedre end 5% nøjagtighed over -40 ° C til 85 ° C.Et benet vil være resultatorienterede og tre andre tilsluttet din DIP switche.Optager mindre bord plads, også.

hej,
Tag et kig på, kan finde nyttige oplysninger
www.masterclock.com/data_files/tm100_um.pdf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back