et spørgsmål om CPW og microstrip simulering @ 60GHz

V

vonleo

Guest
Hej, jeg er en ny fyr her.
Jeg håber at sammenligne Q værdien af microstrip og CPW.
Jeg mødte et problem, når jeg simuleret microstrip (med en skærmet stelplade mellem aluminiumoxid lag og 15ohm cm Si substrat) og adfærd back CPW transmission linje med ADS Momentum.I simuleringen, har jeg til at forbinde skærmede jorden i Microstrip linje, og den er slebet i CPW til lavere stelplade.Selvfølgelig kan bruge jorden havnen i Momentum definere enhver lag for at være en begrundelse reference.Men da jeg forsøgte at bruge vias, som ligger meget tæt på hinanden for at forbinde stelplade, det gav mig forkert resultaterne af Q værdi ved meget høje freqs (> 30GHz).
Kan du give mig nogle ideer til, hvordan du bruger vias til at definere en grund lag korrekt ved meget høje freqs (fra ADS momentum)?

Mange tak

vonleo skrev:

Hej, jeg er en ny fyr her.

Jeg håber at sammenligne Q værdien af microstrip og CPW.

Jeg mødte et problem, når jeg simuleret microstrip (med en skærmet stelplade mellem aluminiumoxid lag og 15ohm cm Si substrat) og adfærd back CPW transmission linje med @ DS Momentum.
I simuleringen, har jeg til at forbinde skærmede jorden i Microstrip linje, og den er slebet i CPW til lavere stelplade.
Selvfølgelig kan bruge jorden havnen i Momentum definere enhver lag for at være en begrundelse reference.
Men da jeg forsøgte at bruge vias, som ligger meget tæt på hinanden for at forbinde stelplade, det gav mig forkert resultaterne af Q værdi ved meget høje freqs (> 30GHz).

Kan du give mig nogle ideer til, hvordan du bruger vias til at definere en grund lag korrekt ved meget høje freqs (ved @ DS momentum)?Mange tak

Hvis det er muligt forsøge at gøre det samme simulering ved hjælp Sonnet.
Jeg havde problemer i fortiden, når du bruger HP momentum.Jeg kunne få mere pålidelige resultater med Sonet.
Hvis du har adgang til en licens til den software, jeg tror det vil være værd at prøve det.
S.

Tak for dit råd ~
Jeg vil prøve det af andre værktøjer.
Af den måde, er det kvasi-TEM indbyrdes stadig korrekt CPW på 60GHz?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back