Et spørgsmål om indsamling beføjelser ved antenner

W

wusen

Guest
Da en fast mængde og et plan hændelse bølge som størrelsesorden er 1v / m, betyder det eksisterer en teoretisk øvre grænse for indsamling magt, uanset hvor mange antenner anvendes inden for det, hvordan disse antenner er arrangeret, også er der ingen grænse hvilken form for antenner (du kan endda bruge elektriske og magnetiske nuværende punkt kilder) og match net tilsluttet disse antenner?

thx!

Hi, Wusen: Jeg tror, et beslægtet spørgsmål er, givet et fast volumen, hvor stor gevinsten kan være for en antenne passer i volumen.Grundlæggende for din planewave magnetisering, hvor meget energi antennen kan modtage er relateret til dets RCS, der er relateret til den maksimale gevinst på antennen.

Fra hvad jeg ser, en antenne i et bestemt volumen skal have en øvre grænse for gevinst.Men jeg er ikke helt sikker på hvor stor den er.Hilsen.

Hi, Jian.Mange tak for dit svar.

Nu, hvis flyet bølge magnetisering ændres som nedenfor: S plane bølger som incidensen vinkel ligeligt fordelt i topvinklen i 4pi.Hver plane bølger har samme varians, mens den polarisering og fase er tilfældigt.For hver planet bølge den orhogonal polarizations er uncorrelated og plane bølger adskilt i vinkel er også uncorrelted.

Mener De, at det bør have en øvre grænse, og det er et emne ønskede at analyse?

BTW, hvis to antenner er forbundet med et sammenkoblet lastning netværk,
såsom konjugatet matchende net (Lee, "gensidig sammenkoblingsanordninger virkning på maksimal-radio mangfoldighed Combiners og ansøgning til mobilradiosystemer", transfedtsyrer på comm. 1970), mens det er excitated af en plan bølge, hvordan calculte de absobteded effekt af denne lastning nettet i IE3D?Det svarer til at løse matrix ligning V = (Z ZL) I, mens ZL er ikke længere en diagonal matrix.

Jeg tror du blander to begreber her:
1) Hvis antenner adskilles nok så signalerne kan
uncorrelated derefter kan du bruge Combiners eller det, til at øge
probabilidad af god modtagelse.Selv om de er forbundet
sættet er ikke betragtes som en "matrix", selv om de kan analyseres
som en matrix.De betragtes som to forskellige antenner.
2) Men hvis antenner er tæt nok, som i et array beløbet
af energi, som kan tilkobles afhænger af den "effektive areal", som
afhænger gevinsten af array.Den fase formodes at varierer, men
er korreleret.

Ydet, hvis størrelsen af array er stor nok, så i perifery af det
signalerne er uncorrelated så du har en blandet situation og at jeg
vil sige, at det er et godt spørgsmål til analyse.

Jeg ved ikke, om IE3D, men hvis du kan model antennen iluminated
af to eller flere kilder, så de kan betragtes uncorrelated derefter
modellen er gyldig.

Hi, jallem:
mit spørgsmål er der indvindes af flere antenne trådløs kommunikation (MIMO).hver antenne kræver en anden radio-frekvens (RF) frontend-kæden og DSP modul.Så det isnot begrebet arry, skønt de kan være tæt hinanden.

Jeg havde en gang anvendes ideel dipole som antenne element, opbygning af matrix ligning til at finde den nuværende fordeling mellem de enkelte dipoles, men der er ingen ide at beregne selvstændige impedans på den ideelle dipole.Hvis du bruger ægte antenne, der er for mange uafhængige variabler, der skal overvejes.

Hi, Wusen: Jeg er ikke sikker på præcis, hvad du ønsker.Men på IE3D, har du muligheder for at gøre følgende: Du kan model en antenne (kan være flere koblet antenner) og varetager planewave excitaiton simultanouesly.Derefter kan du definere det er planewave magnetisering, mens du kan definere klumpet elementer på hver enkelt havn.IE3D vil være i stand til at beregne den absorberede effekt ved hver individial havn for dig.Det forekommer mig, dette kan være, hvad du ønsker.Hilsen.

wusen wrote:

Da en fast mængde og et plan hændelse bølge som størrelsesorden er 1v / m, betyder det eksisterer en teoretisk øvre grænse for indsamling magt, uanset hvor mange antenner anvendes inden for det, hvordan disse antenner er arrangeret, også er der ingen grænse hvilken form for antenner (du kan endda bruge elektriske og magnetiske nuværende punkt kilder) og match net tilsluttet disse antenner?

Jeg tror eckypting svar bør være sandt.Den maksimale effekt kan modtages bør de effekttæthed gange den effektive areal.

Citat:

Jeg havde en gang anvendes ideel dipole som antenne element, opbygning af matrix ligning til at finde den nuværende fordeling mellem de enkelte dipoles, men der er ingen ide at beregne selvstændige impedans på den ideelle dipole.

Hi, Jallem: Jeg tror Wusen er mere interesserede i den modtagende magt af en antenne fra en anden langt antenne.Han er ikke tale om tæt sammenkobling af to antenner.For flere tæt antenner, IE3D kan finde gensidig sammenkoblingsanordninger nemt.Den gensidige Koblingen mellem tæt antenner vil påvirke Indgangsimpedans.For Wusen tilfælde, tror jeg,
at han anser det Tx antennen er væsentligt væk.Det skaber nogle bølge og denne bølge er modtaget af Tx antenne.For dette tilfælde er induceret nuværende på Rx antenne vil ikke påvirke Tx antenne.Når Rx antennen er i langt område zone af Tx-antenne, skal den maksimale effekt kan modtages være den aflyttende område gange langt område effekttæthed af Tx antenne?Det ligner korrekte.Men jeg har stadig en vis tvivl om det.For eksempel, er det meningen, den effektive område med et tykt dipole vil blive meget større end en tynd dipole.Men vil de tykke dipole modtager meget lavere effekt end den tynde dipole når de begge er i resonans?Jeg tror, du kan bruge IE3D at kontrollere det.Lagt efter 36 minutter:Hi, Wusen:

Jeg har lige forsøgt at simulere 2 sager om IE3D.

(A) en strimmel dipole med L = 144 mm W = 1 mm resonanting på 1 GHz med Zin = 72,6 ohm.Det område, som dipole er SAMARBEJDSOMRÅDE = 1.44e-4 m * m.

(B) En stribe dipole med L = 136 mm W = 10 mm resonating på 1 GHz med Zin = 70 ohm.Det område, som dipole er SAMARBEJDSOMRÅDE = 1.36e-3 m * m

Jeg forsøgte at belyse antenne ved hjælp af en planewave af E = 1 V / m på de to antenner.Den effekttæthed er omkring 1.326 mW / (m * m).Jeg sætter kongruensreglerne Z for belastninger.Interessant, jeg kan ge følgende resultat for de modtagne effekt:

(A) PowerDensity * SAMARBEJDSOMRÅDE = 1.910e-7 W mens P_received = 1.554e-5 W.
(B) PowerDensity * SAMARBEJDSOMRÅDE = 1.804e-6 W mens P_received = 1.547e-5 W.

Tilsyneladende har fået fuldmagt kan være langt større end PowerDensity * SAMARBEJDSOMRÅDE.Jeg synes, vi skal replase området som de EFFECTIVE_AREA eller en mængde relateret til RCS for det.I en vis forstand er EFFECTIVE_AREA kan være langt større end det fysiske område, som antenne.Men jeg tror der er en grænse for EFFECTIVE_AREA, når størrelsen af antennen er givet.Håber, at denne hjælp.Tak!

Hi, Jian: Du har ret i,
at den effektive-området er en funktion af (Theta, phi) (Collin 1985), så det ville større end det fysiske område i nogle særlige hændelse vinkel.

Den koblede lastning netværk betyder terminalen nuværende antenne A vil påvirke belastningen værdier antenne B. Kan den model dette tilfælde i IE3D?

Hi jallem: tak for rådgivning.Der er sædvanligvis to metoder til beregning af selvstændige impedans: EMF og MOM.Men det lader til, at når størrelsen af antennen bliver uendelig lille, den imaginære del af selvstændige impedans bliver uløselige.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back