et spørgsmål om transportøren opsving od den mobile modtager

S

springf2000

Guest
Kære alle: Jeg er nu stduy de moile kommunikation system.i har et spørgsmål Når jeg studerer det, alle modtageren struktur er som følgende: ANTENNA ----- duplex ----- bandpass ---- LNA - ---- downconverter ---- IF filter - kvadratur demodulator------A/D----DSP nu mit spørgsmål er: hvor og hvordan der kan opnås transportøren nyttiggørelse eller transportør SYNCH tak!

Luftfartsselskabet opsving blok skal implented inde i Quadrature demodulator blok. Formålet med DigitalDownConverter er at oversætte UR høj frekvens signal på det nederste bånd af spektret, eller sige til Baseband (som afhænger af ur NCO frekvens). Dette ned konverterede signal vil blive sendt til Demodulator. Demodulator vil inddrive Carrier Signal fra dette signal. Således Demodulator består grundlæggende af en timing Recovery Block, transportør Recovery blok.

Tak for din varme hjælp! er dette luftfartsselskab opsving måde gennemføres af DSP eller i en digital måde! vil y bedes du anbefale mig noget materiale om det

hvis dataene sats ikke er for høj, kan du gøre luftfartsselskab opsving inde i DSP. Du kan søge google med disse søgeord for eksempel: carrier opsving, digitalt modem osv.

[Quote = springf2000] er dette luftfartsselskab opsving måde gennemføres af DSP eller i en digital måde! [/Quote] Hej Springf, undskyld, jeg drøv ikke få et klart billede af ur spørgsmål. pr min antagelse, jeg skriver dette .... Carrier opsving algoritme shud b implementeret inde i DSP. det har fordobler blokke -> Fase detektor (kan BA CORDIC alogorithms) -> Loop Filter -> NCO Har u har Matlab / Simulink / SystemGenerator værktøjer?

Carrier opsving er deccribeg i bogen Algoritmer for kommunikationssystemer og deres applikationer. Nevio Benvenuto og Giovanni Cherubini Copyright 2002 John Wiley & Sons, Ltd ISBN: 0-470-84389-6

Afhænger af dit RF-system. For TDMA er PLL normalt anvendes. For CDMA er DLL og AFC anvendes. Søg efter google finder du nok information.

Nogle tillæg til denne tråd: Carrier synkronisering bør også ses i sammenhæng med symbolet timing opsving. Nogle algoritmer virker fint, når symbolet timing er blevet låst, og derfor symbol timing opsving har gjort foran carrier synkronisering. I disse tilfælde CORDIC kan bruges. Denne form for signalbehandling blokke udføres i FPGA snarere end DSP på grund af regnekraft (afhænger af faktiske symbol rate hastigheder og bærefrekvenser). Regards

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back