Et spørgsmål om Vgs?

K

kakajeej

Guest
Hej Alle. Dette kan synes at være et dumt spørgsmål for nogle mennesker, men jeg har lige startet med Analog Designing så du bare med mig. Problemet er, at jeg simpelthen ikke finde ud af den præcise værdi af VGS for et kredsløb (lad os sige) en forstærker. Angiveligt alle de andre ting er kendt som enhed, dimensionering og overdrive spændingen osv. hvilken værdi af VGS skal jeg bruge, mens du gør simuleringen? Er det muligt, at fordi jeg kender overdrive spændingen, kan jeg simpelthen bruge denne formel Vov = VGS-femte? eller kan jeg bruge et diagram bund tilgang ved at plotte drainstrøm mod VGS af enhver transistor? En hurtig svar vil blive meget værdsat. På forhånd tak.

Hej Kakajeej, jeg ikke forstår dit spørgsmål. Hvis du har værdier overdrive spænding (Vov = VGS-femte), har du værdier VGS. Hertil kommer, som du siger, hvis du har alle andre oplysninger, nuværende og størrelsen af ​​enheder, kan du bruge den traditionelle ligningen til at estimere størrelsen af ​​VGS: I = 1/2 * u * cox * W / L * (Vgs-femte ) ^ 2. Hvis jeg stadig ikke besvare din tvivl, kan du, omformulere dit spørgsmål.

Tusind tak for din hjælp. Jeg tror, ​​at jeg skulle have nævnt denne ting tidligere, er grænsen spændingen konstant (betyder teknologi afhængig) eller gør det ændres baseret på region driften af ​​enheden? Den ligning, du skrev gælder for de stærke inversion region, men ikke for de svage inversion. Se, jeg ønsker blot at finde ud af den nøjagtige værdi af femte på grundlag af regionens drift. Hvordan kan jeg gøre det?

Ok, jeg forstod dit spørgsmål Den tærskel spænding kan ændre sig med bias. For eksempel, i betragtning af den første ordens model kan tærsklen spænding beskrives ved ligningen:
54_1285771092.jpg
hvor kan man se, at det afhænger af den skævhed , for eksempel source-bulk-spænding. Men i praksis tærskelspændingen afhænger også andre ting, for eksempel størrelsen af ​​anordningen. Enheder med samme bias, men med forskellige størrelser, har forskellige værdier af tærskel spænding. Men i en første ordens metode, er tærsklen spændingen ikke ændre sig, hvis enheden arbejder i stærk eller uge inversion. Så hvis du har de teknologiske parametre (doping - Nsub, osv.), kan du beregne tærskel spænding på enheden. Har jeg besvare dit spørgsmål?

kan du bruge HSPICE simulator til at plotte femte versus Vgs. kan du få en masse oplysninger med parametre som L på enheden, temperatur, proces hjørner, drift regioner .....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back