EVM af MSK og HalfSine-Pulse-formet-OQPSK

P

pancho_hideboo

Guest
Hej. Halfsine puls formet OQPSK er en af den metode til at generere MSK signal. Så Halfsine puls formet OQPSK er den samme som MSK. Min quesion er forskel på resultaterne af følgende tre EVMS: (1) EVM målt som MSK med Tsymb = Tbit, reference_filter = ingen og measurement_filter = ingen. (2) EVM målt som QPSK med Tsymb = Tbit, reference_filter = ingen og measurement_filter = ingen. (3) EVM målt som OQPSK med Tsymb = 2 * Tbit, reference_filter = halfsine og measurement_filter = ingen. Her Tbit betyde lidt periode og Tsymb betyder symbolet periode. Så vidt jeg har forstået, at konstellationer af MSK og QPSK er identiske, selv om deres baner er forskellige. Så ideelt EVM af (1) og (2) skal være ens. Enhver, bedes du lære mig.:?:

Det gode ved MSK er, at der kun ændringer fase. Den forbliver på en cirkel i stjernebilledet flyet. Dette gør at produktionen bølgeformen kun vil ændre frekvensen, mens du flytter fra den ene konstellation punkt til et andet. Dette sikrer, at størrelsen af output bølgeform er konstant, og der er færre problemer med PA: Det kan blive skubbet ind i mætning uden store problemer. Den bølgeform af QPSK ser ikke så rart: Den maksimale værdi er større end størrelsen af luftfartsselskabet. Så PA ikke-lineariteter og EVM er mere signifikante.

Tak for svar. Men mit spørgsmål er ikke forskel mellem QPSK og MSK. Deres baner er forskellige. Og MSK har konstant kuvert. Mit spørgsmål er EVM er forskel på MSK signal, når jeg bruger tre forskellige måleopsætninger. Så vidt jeg har forstået, (1) og (2) skal være identisk. På den anden side, er jeg ikke sikker på (3). Se følgende, hvor jeg diskuterer dette spørgsmål i flere detaljer. http://www.designers-guide.org/Forum/YaBB.pl?num=1195226387

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back