Første Xilinx FPGA bord design, hvad du skal vælge?

B

BlackOps

Guest
Jeg vil gerne design første FPGA bord snart, der eksperimenteres med VHDL gør brugerdefinerede mikroprocessorer ..som enhed kan du rådgive mig at vælge?Virtex5, 4?Spartan?som chip?Jeg er også planer om at placere en Microcontroller om bord og interconect med FPGA.og også hvor online kan jeg få alle de komponenter, herunder Jtag kabel på god pris?(digikey mv. er alle expencive. og futurlec.com
doesnt have FPGA ting) takketLagt efter 26 minutter:Jeg har lige fundet på nogle websted at JTAG kabel er omkring 300 $!Er det muligt?eller jeg ser på noget galt?hvorfor skulle Jtag-USB-kabel koste så meget?huh?bare et kabel med ringe kredsløb indeni!

Det bliver dyrere at designe en bygge dit bord, hvorfor ikke købe en til $ 100
http://www.digilentinc.com/

cuz den ene, der konstruerer bord fra bunden er en måde langt forud for den, der køber den.og det plejer være expencive ...og jeg har ven EE, der ville hjælpe med design.men hvad med Jtag kabel?Tilføjet efter 3 minutter:yeah, fundet fra samme websted, som Jtag-USB programmering kabel omkostninger $ 37.95.så jeg vil slutte det direkte til chip Som jeg ser ...Lagt efter 4 minutter:lidt forvirret ..Det Jtag kablet fra Digilent kan programmere alle Xilinx enhed ...kun på deres bestyrelser??eller jeg kan designe mit eget enhver type bord, sted enhver Xilinx chip der og program det med dette kabel?

Ville du brug for ekstra komponenter for at bruge USB-kabel.Du bør også kontrollere Xilinx parallel kabel til $ 99.For parallelt kabel, du direkte tilslutte JTAG knappenåle til FPGA.I øjeblikket er jeg desiging en FPGA bord ved hjælp af en Spartan 3AN del, som er en FGG676 pakke.

Held og lykke i dit bord design.

Vanskeligt at foreslå en egnet FPGA uden at vide mere om dit projekt.Nogle mikroprocessor borekerner (såsom PicoBlaze) passer ind i en lillebitte FPGA.Selv den 32-bit MicroBlaze med hardware floating-point passer ind i de små XC3S200 om Xilinx / Digilent Spartan-3 Starter Kit.

Den Virtex enheder er alle BGA og kræver noget kritisk PCB byggeri.En spartansk-3E (eller nogle andre Spartan-3) er mere fejltolerante, og nogle pakker kan hånd loddes.De er ikke så stærke som Virtex, men er langt billigere og måske et bedre valg for et første projekt.

Xilinx's to store distributører er Avnet og Nu Horizons.Bestilling af dem er næsten lige så nemt som DigiKey, hvis du kender en del nummer.
https: / / www.em.avnet.com/
http://www.nuhorizons.com/

Xilinx indvirkning software samtaler til flere Xilinx kabler: den gamle Parallel Kabel III, Parallel Kabel IV ($ 125 US), Platform Kabel USB ($ 199 US), og den gamle MultiPRO.Parallelaftalen Kabel IV og Platform Kabel USB er hurtige, dyre og proprietære (ingen billige kloner).Parallelaftalen Kabel III er let at finde billige kloner, eller bygge selv.Jeg ved ikke, om MultiPRO.

Andre USB-JTAG produkter findes (såsom fra Digilent), men de kræver deres egne hente software, og generelt vil ikke arbejde med Xilinx software som VIRKNINGER og ChipScope.

Xilinx virkninger kan konfigureres til en brugerdefineret JTAG kæden.Jeg ville forvente Digilent's USB-JTAG produkter (og andet selskab produkter), der skal konfigureres også, men jeg
har aldrig prøvet dem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back