Fail at kommunikere mellem MCU til MCU bruger USART

N

nishal

Guest
Hej Venner,
Jeg er at udvikle en pc-software program, der styrer 5 vægte på et tidspunkt.Også udviklet en grænseflade bord ved hjælp af PIC 16F877A der accepterer kommandoer fra PC software og reagerer i overensstemmelse hermed.Denne grænseflade bord vil forespørgslen vægten oplysninger fra weighscale (MCU = AT89XXXXX) på kommando anmodning fra PC software.Interface bord kommunikere til pc via hardware USART og software USART til weighscale både på 9600,8, N, 1.Alt fungerer perfekt, hvis weighscale og grænseflade bord værker på forskellige strømforsyning med fælles fodslag.Men undlader at kommunikere med weighscale, når den er tilsluttet samme strømforsyning.Men interface bord fungerer godt.Jeg forsøgte at ruten gennem max232 kortslutning txout (pin 14) og rxin (pin 13) med nogen succes.Strømforsyningen transformator er 2 ampere og forbundet med uafhængige 5V regulator IC for begge bestyrelser.

Please foreslå en løsning.

Thanks in advance.

Nishal

Dette kan have at gøre med et væmmeligt jorden sløjfe fra pc til HW via grund af RS232 kabel.
Sørg for, at strømforsyningen er sluttet til den samme stikkontakt som PC alternativt (anbefales ikke),
skal du bruge en un-jordet stik / stik til et af dem.

Arthur

Takket Arthur, jeg har prøvet som foreslået stadig det samme problem, på at analysere weighscale bord, bord synes at være isoleret fra det fælles fodslag.Hvis jeg forbinde direkte til weighscale MCU jorden den weighscale displays "overload".

Tak

Nishal

Det
er svært at være sikker på noget, når vide så lidt om dit setup, men det lyder for mig, at dit problem har at gøre med flydende jorden / signal niveauer / ground loops.
Jeg egentlig ikke forstå, hvordan du tilsluttet grænsefladen bord til skala uden et fælles fodslag (returvej).Medmindre du bruger en slags isoleret transceiver (tidl. RS422, optocoupler etc.), ville du brug for et fælles grundlag for hele kæden af kommunikation!
Her er nogle andre ting, jeg vil se på:
- Effekt af omfanget og grænseflade bord fra en batteripakke, for effektivt at fjerne en eventuel jord-til-jord-loop spørgsmål;
- Kontrollere, at signalet niveauer match og brug niveau shifters, når de ikke er.

Arthur

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back