farve-TV

D

dak-ju

Guest
Hej alle,

Jeg har en Querry om farven signal transmission i farve-tv.
Mens transmission, farven forskellen signalet anvendes ved hjælp af de røde og den blå component.The grønne komponent er ikke brugt.
Mit spørgsmål er - hvorfor det grønne komponent ikke er brugt?

Thanks and regards,
dak-ju

Hvis du er i, siger, NTSC Y = 0.30R 0,59 G 0,11 B, kan du se, at grønne signal er den vigtigste del af hele ligning.
RY og ved og ikke GY blev udvalgt til at farve transmission fordi GY er den mindste differentioal signal og bruge det ville være det værst tænkelige scenarie for så vidt angår signal
/ støjforhold er bekymret.
Som det grønne signal er kodet i Y det vil blive hentet i modtageren som:
Ug = UY-051 (Ur-Uy) -0,19 (UB-Uy)
Hilsen,
IanP

IanP skrev:

Hvis du er i, siger, NTSC Y = 0.30R 0,59 G 0,11 B, kan du se, at grønne signal er den vigtigste del af hele ligning.

RY og ved og ikke GY blev udvalgt til at farve transmission fordi GY er den mindste differentioal signal og bruge det ville være det værst tænkelige scenarie for så vidt angår signal / støjforhold er bekymret.

Som det grønne signal er kodet i Y det vil blive hentet i modtageren som:

Ug = UY-051 (Ur-Uy) -0,19 (UB-Uy)

Hilsen,

IanP

value the U(GY) is only ≈46% of the U(BY) and ≈58% of the U(RY)..

Jeg taler ikke om R, G eller B, men forskellen spænding U (RY), U (GY) og (U (AF). Hvis du tager højde for max peak-to-peak
værdi af U (GY) er kun ≈ 46% af U (AF) og ≈ 58% af U (RY) ..
Hilsen,
IanP

I RGB-signal båndbredde på G er større end R & B. og båndbredde på Rød er større end blå.
fordi hvid farve, består af 59% grønne 30% røde og 11% blå.i outher hånd,
øjet er mere følsomt over for luminans (Y) så grøn, rød og blå Resp.
dette betyder, at vi kan bruge mindre båndbredde til blå-signaler, og så videre.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back