Fase graduering?

D

Diksi

Guest
Kan mig nogle mennesker forklare forholdet mellem FM og PhaseM.Jeg meen, hvorfor det
er FM bedre end PM?tak!

FM og PM er alle vinklen graduering i digital modulation, forholdet er du kan bruge PHASE modulator virkeliggoere FM modulation, hvis du bruger en integrator at integrere indgående oplysninger om kilde, med udgangspunkt i digital modulation, den fase graduering er bedste, ikke FM f.eks BPSK er mere populære i DSS!dette er en equalivent mellem energe og båndbredde, og det er vanskeligt at virkeliggoerelsen, for eksempel i GSM-systemet, det bruger GMSK, sin kuvert er const, eller på anden måde, PAR er næsten en, så det er nemt at desgin den Effektforstærker for GSM; men i CDMA system, hvis du bruger BPSK, der er høje krav i oscillator!
så hvis du vil vide mere om FM og PM,
vil jeg anbefale dig at læse opslagsbog "analoge og digitale commnuciation system" forfatteren er sofaen

For at sige det enkelt: I FM den freq afvigelse afhænger af, om de mod freq kun.I PM den freq afvigelse afhænger af, om de mod freq og dets amplitude

Analog fase modulation, jeg tror du har brug for en sammenhængende receiver mens FM ikke.I digitale mod, er de fleste af dem fase modulation (PSK, QPSK, DQPSK, QAM etc)

i virkeligheden, hvis du bruger diffierence kode metode, for eksempel DPSK, ufornødent sammenhængende demodulation, er dette anvendes i det trådløse LAN,
såsom STEL-2000chip bruge denne metode til demodulate de DPSK signal

FM er bedre end PM af praktiske implementtion spørgsmål

FM bedre?For hvad ansøgningen.Find mig en satellit, der bruger FM downlink!De bruger alle QPSK, da du kun skal have 1 / 2 overfører magt til et givet data rate.Du må elske at kohærent detektion.

I PM den fase af transportøren ændringer med amplitude af beskeden signal

mens der i FM hyppigheden af transportøren chages

40 g 100 g mest brug QPSK, fase graduering er god teknologi ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back