Fase margin af 1. ordens lavpasfilter

M

milvapp

Guest
Hej alle, jeg har denne LPF i Jeg ønsker at kontrollere sin stabilitet, så jeg vil beregne fase margin. Men i henhold til AC-simulering resultaterne af gain og fase, kan jeg ikke finde det Kan nogen hjælpe mig? Jeg er helt ny til dette, så jeg vil også gerne vide, hvordan man finder den 3-db bw for at finde de cutoff frekvens. res = 500KΩ cap = 0.1pF Thnx i forvejen, Bill

En 1. ordens filter er et passivt kredsløb med rigtige poler og er ubetinget stabil. Jeg kan ikke forstå spørgsmålet.
Jeg vil også gerne vide, hvordan man finder den 3-db bw
For en lav-pass, er du nødt til at finde den frekvens, hvor forstærkningen er faldet med 3 dB relateret til DC henholdsvis lavfrekvente forstærkning . Du kan læse den fra dit diagram - eller bare beregne det fg = 1 / (2 pi RC), omkring 3,2 MHz i dit eksempel.

[Quote = FVM] En 1. ordens filter er et passivt kredsløb med rigtige poler og er ubetinget stabil. Jeg kan ikke forstå spørgsmålet.
Jeg vil også gerne vide, hvordan man finder den 3-db bw
For en lav-pass, er du nødt til at finde den frekvens, hvor forstærkningen er faldet med 3 dB relateret til DC henholdsvis lavfrekvente forstærkning . Du kan læse den fra dit diagram - eller bare beregne det fg = 1 / (2 pi RC), omkring 3,2 MHz i dit eksempel [/quote] Tak you.You virkelig hjulpet mig lot.I vidste ikke, at 1. orden er. altid stabil. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 4 timer og 50 minutter: [/color] [/size] [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1. minutter: [/color] [/size] [quote = FVM] Du kan læse den fra dit diagram - eller bare beregne det fg = 1 / (2 pi RC), omkring 3,2 MHz i dit eksempel [/quote] En anden question.Acccording til teori-3dB er på 3,2 MHz. mens hvis jeg følger diagrammet-3dB er på ca 1.5MHz.Is at dette sker på grund af støj?

Acccording til teori-3dB er på 3,2 MHz mens hvis jeg følger diagrammet-3dB er på ca 1.5MHz.Is at dette sker på grund af støj?
Jeg mærkede det ikke. Der er ingen støj, der er involveret i AC analyse, og det ville ikke ændre filterets frekvensrespons. Jeg har ingen forklaring på afvigelsen. Hvor mange frekvens point pr årti henholdsvis oktav gjorde du angiver for AC analyse?. Den -45 graders fase punkt bør også svare med low-pass pol frekvens, men det gør ikke.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back