faseskift

1

105S

Guest
hvor jeg kan finde nogle papir om faseskift eller forsinkelse linje?Jeg ønsker at designe en styrbare kortbølget antenne, og jeg ønsker at justere vandret mønster!

Dybest set kan du bruge en 90 graders hybrid eller L / C elementer og erstatte kondensatorer med Varactor dioder.Det burde virke fint for kortbølget frekvenser.

Her er nogle links, du kan finde på en søgemaskine for "90 graders hybrid fasetransformeren":
Fasetransformeren Design Tutorial
http://www.odyseus.nildram.co.uk/RFMicrowave_Circuits_Files/Phase_% 20Shifter.pdf

Udfasning Systems:
http://www.w8ji.com/phasing_systems.htm

105S skrev:

hvor jeg kan finde nogle papir om faseskift eller forsinkelse linje?
Jeg ønsker at designe en styrbare kortbølget antenne, og jeg ønsker at justere vandret mønster!

kan jeg designe en styrbare faseskift af DSP?tror du det er muligt?Jeg ønsker at styre fase, og gøre det mønster peger på et ønske vinkel.

Jeg har ikke prøvet.At dømme ud fra, hvad disse chips kan gøre, jeg tror, det er meget muligt.Giv det en chance.

Jeg synes, det er langt mere ren end at bruge PIN-dioder, som i princippet designe switches (i de fleste tilfælde), og ved hjælp af sensorer med PIN-dioder, du opnå faseskift.

Den anden type faseskift er hvad man kalder refleksion-type faseforskydning der ligner koblinger, men med den forskel, at det elektriske længde af et transmissions linje kontrollerende flytning kan streerable ændre (og dermed styrbare).Jeg kender disse mønstre er ansat ved militæret.

Jeg vedhæfter nogle eksempler fra en forelæsning.

have det sjovt
djalli
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Her er noget, jeg gjorde sidste år, for snæver og ikke-dispersive faseforskydning.Jeg håber måske nyttigt for dig.

Efter formaling design testet det ved hjælp af netværk analysator.

180 grader tændte forsinkelse fasetransformeren bruge PIN-dioder fra Motorola.Modeled on / off-version bruger RC.

djalli
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back