fasetransformeren

K

kevinj

Guest
Dette er et kredsløb fra mini * kredsløb.Du kan få enhver fase fra 0 grader til 180 grader ved at anvende 0V til 15V på betjening.Sæt dit signal på indgangen, og det vil være fase flyttes på outputtet.Enheden værker fra 700 MHz til 1 GHz.

Den sorte ting er Recovery (ikke sikker på, hvad serien er), men de kan operere fra 0V til 15V.

Den blå ting med den røde prik er induktortypen (8nH).

Der er modstande (202 mærkning)

Caps er små.

Spørgsmål: Der er 2 transformere, hvorfor?Hvorfor ikke bare 1?Er de baluns?Er der nogen vide, hvordan dette kredsløb virker?

Viklingerne er alle i samme retning.Der forholdet er 4:4.

I det første billede der er komponenter cirklet.Det er fordi de er koblet sammen til at fungere som transformer.Den gule er koblet til hinanden, og de røde er koblet til hinanden.Der kobling faktor er 1.

Hvis man ser nærmere på det 3. billede, du vil opdage, at de skiftede de røde og de grønne ledninger.Hvis de ikke gjorde det så ville de have et andet layout, men jeg tror ikke, at ville sagen meget.Hvis der er en anden grund lad mig det vide.Tak.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Du skal trække ud af den skematiske.Jeg tror, at dette fungerer ved at kombinere to kurver i forskellige forhold.De to kurver har faste fase skift og ratioing sker med en diode-dæmperen.

Jeg tror ikke rigtig på banen bruger en diode lyddæmper, fordi der kun er 1.75dB isætning tab.Også, det lader til, at de 2 sorte ting er Recovery, fordi de er i serie med spoler.Det ligner et LC-filter, der rent faktisk ændrer fase.Hvad tror du?

Kære kevinj
Ja sorte ting er Recovery.
Jeg synes din tegning er forkert.
Din fejl er i L10-13 pins.
Anyway, du sagde kontrol volate er 0-15V, og jeg tror, at Varactor kapacitans i 15 / 2 = 7.5Volt er omkring 5-10PF.
med disse værdi L0, C10 og L1, C9 resonansfrekvens vil være omkring 800-1000GHz.
hvis styrespænding er lavere end 7,5 volt resonans kredsløb fungerer som IC.
i andre ord induktans virkning vil være dominerende.
og hvis V-kontrol er højere end 7.5V kapacitans vil være dominerende.
Jeg ved, hvorfor det bruger 2 transformer.
med denne forklaring, afhænger af styrespænding en kondensator eller en spole, vil blive serie i input-output-pass.

Hilsen,
Davood Amerion.

Undskyld, jeg uploadet kredsløbet tegningen, fordi den skulle have haft Recovery (vendes forudindtaget dioder) i stedet for hætter, C10 & C9.

Davood, jeg tror du har ret med den Varactor værdier.Hvilken formel bruger du til at tallet 5pF til at 10pF?

Jeg har brugt denne model, zv952v2, og produceret disse resultater.Jeg kan ikke få den 180 grader og min indsættelse tab er for stor.

Jeg resimulated med denne nyere kredsløb tegning og produceret de samme resultater, kun for at sikre mit oprindelige kredsløb er korrekt.Grunden til at jeg ikke skifte L10 & L13 som du foreslår, er, fordi jeg ønskede det til at se ligesom kredsløbet layout fra selskabet.

Jeg par til at transformere ved hjælp af en 'sind'.Hvis du ser til venstre for den skematiske du vil se dem.

Også, jeg kun simulere til 12V, fordi det er fordelingen af Varactor, og jeg har kun denne model fil.

Lad mig vide om, hvorfor der er så meget isætning tab og om, transformere, hvis du kan.Tak.

resonans formulla: Fr = 1 / (2Π √ LC)

se tegninger [phaseshifter1]:

sekund tegning [phaseshifter2] er equvalent kredsløb

og jeg skal til at rette min sentens:

"Hvis styrespænding er højere end 7,5 volt resonans kredsløb fungerer som IC.i andre ord induktans virkning vil være dominerende.og hvis V-kontrol er mindre end 7.5V kapacitans vil være dominerende."

Der er nogle skjulte grunde fraværende.Du bør fjerne de dele og måle modstand mellem alle par af spor.

Du kan ikke få -90 grad faseskift med en tunet kredsløb uden at have en høj dæmpning end -45 grad point.Jeg formoder, at nettet er en all pass type.Disse er enten bro form eller T-form med et center tappet IC.

Davood,

Jeg er ikke sikker på om din skematisk.De 2 transformere er forbundet mærkeligt.Hvorfor har du ikke bare trække 2 rette linier?Banen er det samme, hvis du krydser forbinde 2 transformatorer sammen.

Flatulent,

Jeg tog alle de komponenter ud og kredsløbet ser det samme som jeg har det sendt.Jeg kunne ikke finde et center vandhanen.Kredsløbet virker som et resonanskredsløb gerne Davood sagde, men jeg er enig i, at der er en masse af tab efter / - 45 grader - ligesom handlingen JEG sendt tidligere.

Ikke sikker på, hvem er korrekt?

Jeg synes stadig, at der er nogle skjulte forbindelser.En all pass netværk vil producere -90 grad faseskift uden amplitude dæmpning, og der er det nøjagtige antal og type af dele i kredsløbet til at lave en bro alle pass netværk.En transformer forbinder top og bund knudepunkter af broen til input.En transformer forbinder venstre og højre knudepunkter af broen til produktionen.Broen har to L og to C-elementer.I venstre side har L top-og C bund.Den højre side har C top og L bund.Så er der bias netværk for variabel C elementer.

Flatulent, jeg kiggede op bro kredsløb og fundet hvad jeg tror, du taler om.Jeg er temmelig sikker på, at du har ret.Jeg vil forsøge at simulere kredsløbet i den kommende uge.Transformerne er behov for, mener jeg, at et signal single ended til forskel på input og output.Thanks a lot!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back