Fast Fourier Transform for chirp-signal

S

saira1qau

Guest
Hej alle! Er der nogen vide, hvordan man finder start frekvens og chirp rate efter påføring fft på chirp-signal med lineær pippe?

Hvis du plotte størrelsesorden fra din FFT bør du se en plan maksimale område begynder i starten freq og slippe væk ved din ende freq. Der er ingen måde at bestemme den chirp sats fra din fft, det er en TIME funktion og FFT kun giver dig frekvens domæne information.

Tak for din hjælp Barry! Jeg taler om lineær pippe som f = f0 + kt, hvor 'f' er frekvensen af ​​signalet, »f0 'er begyndt frekvens og' k 'er pippe sats. Tror du ikke 'k' er konstant?

Antag aa lineær sweep pippe med BT >> 1 (produkt båndbredde * varighed) og central_frequency >> B. Hvis jeg ikke tager fejl ved start-og stop frekvenser den absolutte værdi for transformationen er halvdelen (-6 dB) af værdien på den flade del. Med disse frekvenser, hvis du vide, hvor længe få kursen k. Regards Z

Hej, Heri http://faculty.nps.edu/dl/mobile/eo3404/B-Discrete-Fourier-Transform/b3_stft_2.html i bunden af ​​den side, du ser spektrogram produktionen af ​​en chirp-signal, som i det væsentlige er fremstillet af FFT-proces. Du kan se frekvens interval på den lodrette og varigheden på den vandrette akse. Således kan du blot erhverve start frekvens og frekvensaendring forandring. Her [ATTACH = CONFIG] 80.029 [/ATTACH] (en sammenligning af forskellige BT produkt chirp spektre for en radar kursus hw lavet af mig) Du ser det som BT (Bandwidth-Time produkt) stiger, visable frekvens erhvervelse ydelsen stiger . Du vil næsten altid estimere en god portion frekvens sweep af chirp-signal afhængigt af BT produkt. Men for en frekvensændring rate estimation, er et signal varighed væsentligt. Håber det hjælper.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back