Fast Micros

S

sinaiee

Guest
Jeg ønsker en hurtig mikrocontroller (end 8951).
plz hlp. /

Jeg synes, det er ikke et problem at finde en UC, som kan køre hurtigere end 8.951 i dag.

AVR kan køre hurtigere (med samme crystall Oscillator), da det har pipelining mekanisme i det arshitecture.men glem ikke at indstille fuse bits.

hilsen,

.

ok.but Jeg ønsker en uc, der kan arbejde med høj ferequence Cristal.og

hvad er fuse bits?

Har du lyst til at prøve PIC-serien?Nogle PIC kan strække sig over meget høje krystal frekvens og masser af periferiudstyr i enkelt chip.

Fuse bit er det en sikkerhedsfunktion, der forhindre, at udenforstående læse fra LC.Når sikringen bit sat, selv om der er program belastning inde, men udenforstående læse programhukommelsen får alle FFh.Dette er for at forhindre, at dit program blive vendt af andre.Efter sikringen smule, den nye indlæst programmet før, skal du slette det forrige program, ellers programmørerne opdage fejl fra chippen.Lagt efter 4 minutter:Måske kan du prøve FPGA gerne Altera eller Xillin, at der er langt hurtigere.Men i-Selvfølgelig er du nødt til at omkode dit program.

Hej,

Citat:

ok.but Jeg ønsker en uc, der kan arbejde med høj ferequence Cristal.

sinaiee,

tro mig, vil du IKKE ot have en høj frekvens krystal, du ønsker at have lav frekvens og høj ydeevne.Dette kan opnås ved at gange frekvensen internt med en PLL eller i fast høj ydeevne arkitekturer ved at udføre flere instruktioner parallelt.Imidlertid, at der kommer fra en 51 det synes dristige strategi nogen af disse arkitekturer.
Hvis du ot vil holde fast i de 51 arkitektur, kan du gå med en dobbelt cyklus kerne f.eks LPC900 familie fra Philips, 6 gange hurtigere end de 8.951 på samme frekvens eller endda en enkelt cyklus kerne f.eks enheder fra Silicon Labs, der kører med op til 100 MHz, udkonkurrerer nemt alle AVR, der er derude.
Hvis du ønsker at gå til hurtigere arkitekturer, kan du starte med ARM7, f.eks LPC2103 fra Philips, der kører 70 MHz fra intern flash eller du kan gå til SAM9261 fra Atmel kører @ 190 MHz ...
Enheder og software få mere kompleks med 32-bit arkitekturer.
Gå til en PIC er spild af tid, som max.clock rate af en PIC er 48 MHz med en inctruction cyklustid bedste fald 12 MIPS.En AVR kører ved 16 MHz, hvis hurtigere, en Silabs 8.051 kører ved 100 MHz er langt hurtigere og en arm kører ved 70 MHz vil være hurtigere end de 100 MHz 8.051 hvis du kan håndtere mere end bytes og bits (f.eks heltal eller længes efter eller passe flåd ).
Hope this helps, Bob

Der er mange tilgængelige fra forskellige vendors.one af de gode muligheder er
silicium labs UC, og fordelen er, at de 8.051 kompatible.men har fået flere ben og bedre muligheder.så højt som 100MHz freq.Check out

www.silabs.com

også indlejret controller fra tern og kaniner er gode muligheder.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back