Fastspændingsværktøj en video signal

F

fabien_bp

Guest
Hej,

Jeg er i øjeblikket gør en OSD system.En microcontroller håndterer alle lodret / vandret sync, og derefter output en høj / lav spænding vedrørende bitmap til at vise og de tider.

Alt virker korrekt, med en DVD PAL kilde, som er en fuld positivt signal, men jeg har problemer med at gøre det arbejde sammen med et lille kamera => PAL video signal har en negativ sync, at jeg ikke kan direkte håndtere med pic -- I'm udløser horisontal sync med en tærskel -.

Jeg har knyttet til denne post henblik af signalet direkte forbundet til anvendelsesområdet.

Hvordan kan jeg tilføje en spænding offset (eller klemme den sync - et lavt niveau) til 0V for at undgå eventuelle negative spændinger.En holde den rigtige impedans sammenstilling (75ohms) af hele systemet for ...?

Tak,
Fabien
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Du leder efter en DC restaurering kredsløb.Den enkleste en bruger en diode.Men dit signal plan skal være større end, hvad du har.Så mit forslag er forstærke signalet og derefter bruge en diode eller opamp-baserede ideal-diode til at gøre det DC restaurering.Tag et kig på denne artikel, også. Http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/3303

Det enkle diode til GND vil gøre det trick, hvis du har nok amplitude, som jeg sagde.Efter DC restaurator Jeg vil bruge en sammenligningsfabrik til at registrere bare sync bælgsæd og derefter bruge produktionen af sammenligningsstedet for PIC input.

Højre!Jeg prøvede det diode trick.
Hvis jeg forbinde direkte kameraet til anvendelsesområde, og tilføje en diode, så signalet har en
600 mV udlignet.Stor!

Men når jeg tilslutte kameraet ( diode) til tv'et, så signalet går tilbage til sin oprindelige plan ...Kan nogen forklare mig, hvad sker der så?

Tak,
Fabien

formentlig fordi tv har 75ohm impedans, hvilket gør diode ineffektiv.Så efter diode skal du bruge en buffer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back