Faststof-harddisk (mindst 1gigabyte)

G

gooofy

Guest
Tilbage i 1994 fandt jeg en articale for en 4MB solid-state harddisk i ELEKTOR / november spørgsmål.Jeg har spurgt mig selv, hvis jeg kunne bruge 2 x 512 MB DIMM-enheder på et PCI-kort til at emulere en harddisk.Kortet skulle have batteri backup og være opstartbare.Hvor skal jeg begynde?Jeg vil værdsætte ethvert input til dette projekt og foretager den endelige udformning til rådighed for alle der har bidraget.Thanx
interesseret?EMAIL: hdougla (at) eng.uct.ac.za

ok det korte svar er ja

nem

men først

du brug for at læse lidt om ide

og hvordan den "mode-adresser" i bussen

og den oversættelse, og den beskæftiger som mode ændringer

når bios gør stillingen
Det geometery er lastet til den skygge eller til bios ram
for exicution

det derefter (antager at du har sat andre oplysninger end auto mode eller det forespørgsler kontrolenheden på harddisken for geometary strengen, der skal sendes fra nu indlæst kernetemperatur på
HDD'en (belastninger til harddisken bus controller chip) gang denne streng inisialises bussen flag
de registeransvarlige registre

lide

mode sektor spor landing zone etc
sige UDMA 166550 256 65535 0 ...master bus controller læser dem, og opstiller den tilstand af oversættelser som o / s støvler
det bruger lidt hukommelse array at indstille flag og passerer denne til stillingen bios app, der kører som en exe i eget o / s (BIOS boot block)hver gang (meget gerne have et modem beskæftiger de to laders og fyr i midten approch at starte op på hastigheder
er, hvordan hele denne wintendo systemet fungerer))så ....kender disse par ting er starten på et værdifuldt projekt

hvorfor du dont lige buffer en 512 MB SDRAM tilføje et par batterier og en pic boot fra denne

I dont knowvi er den Borg

Jeg ved, at når du stikket i 133 MHz-system skal du være meget carefull at bevare hirachy og integritet

Jeg gætter de dont gøre opstartbare o / s onrams fordi
dens en hakers paradiskan se om du kan???

Dens en reel puslespil hvorfor theres
ikke generel frigivelse af denne
teknologi comercially.
så klar nu, og så godt!

Goofy:

Dette selskab kan være af interesse for dig:

http://www.m-sys.com/content/products/prodFam.asp

NEJ!kan du ikke.Thats dynamisk ram, du har brug for flash!Gå til USB-dongle løsning.
Et par dedikerede chips er ca ligesom ST72F651, optomised for flash-kortet i / f, fuld hastighed usb.Jeg arbejder på en i øjeblikket.Opregner som et drev, forråd 64M på flash, passer ind i din lomme.

Ups, havde ikke læst dit indlæg grundigt nok.U r taler om en startbar PCI-kort.
Et sted at starte er "åbne støbekerner", find det med Google.Open source-HDL-koden til et PCI-interface kan du indlæse i en FPGA.
Sted at starte?

Hej
tak for kitsune meget meget
Jeg tror, at hvis den person kan gøre IDE storag med SDRAM at blive levere den strøm spor batteri, vil det være dejligt.

Den bigest problem med din idé er DRAM.DRAM kræver forfriskende af chips.Hvordan har du planlægger at gøre det.

Du vil kræve.
1.Programrettelser på BIOS at læse fra PCI-kort i stedet for fra IDE-interface.
2.holde DRAM opdateres hver få millisekunder.
3.Gennemførelsesbeføjelser interface og dirver for bundkort.

Jeg vil foreslå at bruge en Compact Flash-kort tilsluttet IDE-interface.

hi ..Jeg vil bruge Compact Flash ..værker fine i IDE mode ..for yderligere infos se:
http://www.mcu.cz/modules/news/article.php?storyid=159

hilsen

annullere

Du kan bruge flere MMC eller Secure Digital-kort med SPI interface at nå 1GB.Det er nemt at bruge.

Hilsen
PRS

Men stadig den IDE-interface på CompactFlash gør det meget lettere

Den bedste hastighed kan nå, når du tilslutter CF kort til IDE med PIO4 aktivere.Vores nuværende FC produktets skrive spped kan være så høje som 4.7MB / s på pc.Den læse hastigheden kan maxmize op til 10 MB / s når bruge USB2 kortlæser i rigtigt IDE mode.Med MMC / SD SPI mode,
er det meget langsomt.De fleste af de PDA bruge denne tilstand for at få adgang til SD / MMC.Men du har mistet en hel del i hastighed.

Du kan få CompactFlash-kort op til 1 GB.Hvis du henter filen CompactFlash2ide.rar som jeg har uploadet i dette emne: http://www.elektroda.pl/eboard/viewtopic.php?t=41894&highlight=compactflash så kan du interface din CompactFlash til IDE-interface.Det er meget let at tilslutte og synes at være den bedste løsning til dit formål.

forsøge

www.bitmicro.com / products_edide.html [/ url] har samme produkt, du har brug for

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back