FDTD eller TMM?

L

lightray

Guest
Hvilken metode er bedre til at analysere metallisk fotoniske krystaller?

Hej, det FDTD og TLM metoder, giver nogenlunde samme resultater.Prøv at bruge CFDTD software: http://www.ecl.ee.psu.edu/demos_fss_cfdtd/cfdtd.zip

Dette er en PPT præsentation: http://www.ecl.ee.psu.edu/ecl/newsoftware/cfdtd_ppt.zip

Held og lykke!

PS Hvis du er interesseret i CFDTD, send mig en privat besked, og jeg vil svare nogle materiale præsenteret på erfaringer her på fakultetet for Telecommunication Engineering (universitetet i Pisa).

Kig på dette IEEE Dokument [Anvendelse af en 2D-CFDTD algoritme
til analysen af fotoniske krystal fibre (PCFs)
Yanjie Zhu; Yinchao Chen; Huray, P.; Xiaopeng Dong;
SoutheastCon, 2002.Proceedings IEEE - 5-7 april 2002 Page (s): 215 - 219]
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Har nogen, der har TMM kildekoden til fotoniske crytsal?

Begge disse metoder vil virke fint for metaller, men der er nogle væsentlige forskelle, der kan hjælpe dig med at vælge.Disse opstår, fordi FDTD er tid-domæne og TMM er frekvens-domæne.Du bør også bemærke, at der er mindst fire forskellige former for TMM, der alle er meget forskellige.

1.Hvis strukturen er du modellering er meget resonant eller der er pludselig funktioner i den spektrale reaktion, vil du ønsker at bruge en frekvens-domæne model, fordi det vil tage et stort antal gentagelser i tide til at løse problemet.

2.Hvis strukturen er du modellering har mange gitter perioder i z-retningen, men periodiske randbetingelser i x-og y-retninger, vil du ønsker at bruge TMM, fordi du kan antallet stykket igennem en enhed celle og derefter bare holde stabling at overføre matrix på sig til hurtigt model som helst antal gitter perioder.FDTD meget simulere hele strukturen på en gang.

3.Hvis du ønsker at modellere svar på din struktur over en bred vifte af frekvenser, kan FDTD være den bedste metode, fordi du vil ophidse din enhed med en impuls, og derefter registrere de impuls respons, uanset hvor du er interesseret.Så, på bare en simulering kan du FFT den impuls respons til at beregne den spektrale reaktion over en stor spændvidde af frekvenser.

4.Hvis den enhed, du vil model er meget bred, kan du bruge FDTD.Medmindre du har adgang til en klynge eller supercomputer, at TMM metode er hovedsagelig begrænset til modellering en gitter periode i x og y retninger (alle tal i z).For 2D simuleringer, kan du måske håndtere flere gitter perioder i x ved hjælp af TMM.

Hope this helps!
-TipTilføjet efter 3 minutter:Hvis du stadig sammenligne metoder, kan du kigge ind i en lidt ny metode jeg for nylig udviklet, at jeg kaldte "Slice Absorption Method."For de typer af metalliske strukturer, som jeg simulere, er det stort set erstattet FDTD og TMM.For en kort tid, kan du frit downloade et dokument om den metode fra Optical Society of America.Bare kopiere og tidligere "Slice Absorption Method" i anførselstegn i Google og et link til pdf vil komme op.Desværre, denne version er stadig i den skøre format, der kræves for papirdokumenter.Det er dobbelt linjeafstand og tallene er ved udgangen.

Hope this helps!
-Tip

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back