Fejl i model sim! please help!

J

jianhuachews

Guest
Hi guys .. Kan nogen hjælpe mig til at se på problemet ..? ModelSim gav mig denne fejl på min prøvebænk ..
# ** Error: C: / Users / Chew / Desktop / columncounter tb.vhd (20):. Signal "col_out" er typen ieee.std_logic_1164.STD_LOGIC_VECTOR; forventer typen ieee.NUMERIC_STD.UNSIGNED
Mens mit program kode kan kompileres ... Jeg ved ikke, hvad der er galt! programmet
Code:
 bibliotek IEEE, brug IEEE.STD_LOGIC_1164.ALL, brug IEEE.STD_LOGIC_UNSIGNED.ALL; enhed column_counter er port (col_out: std_logic_vector (3 downto 0); RST: i std_logic; CLK: i std_logic); slutningen column_counter; arkitektur adfærdsmæssige af column_counter er signal temp: std_logic_vector (3 downto 0), begynder processen (CLK) begynder if (rising_edge (CLK)) så hvis (RST = '1 '), så temp '0', andre => '1 '); ellers temp (1)

Er der en ekstra semi kolon i denne linje i testbench kode? signal col_out: std_logic_vector (3 downto 0);;

Hi guys! tak for hjælpen ud til at spotte fejlene. Jeg har erklæret, at det "out" i rækken af ​​virksomheden. og også jeg har fjernet det ekstra "," Men det er stadig at give mig den samme fejl!

Hej gutter! tak for hjælpen ud til at spotte fejlene. Jeg har erklæret, at det "out" i rækken af ​​virksomheden. og også jeg har fjernet det ekstra ","! Men det er stadig at give mig den samme fejl
det virker .. i ISIM, når du redigerer den

hey sanju tak for at forsøge at kompilere den! Jeg havde det skrevet i et andet sæt af fil med nøjagtig samme redigerede koder og det virker ... Gad vide hvorfor .. ANW mange tak for hjælpen gutter! :)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back