Ferrit perler, spoler i analog bord til støjreduktion

E

EEHobby

Guest
Jeg har desinged en ultralyds-system. Men Singal er meget støj. Så jeg tilføjede et par af ferrit perler på magten suppy til bestyrelsen, Det ser ud til arbejde langt bedre. Men jeg spekulerer på, om der er nogen regel om at bruge dem. Kan jeg bare bruge Ferrit perler så meget som muligt? Jeg brugte spole med to kondensatorer (en stor, en lille) i min magt fører til den analoge bord, men spole synes ikke arbejder på alle indtil jeg erstattet den spole med ferrit perler. Jeg vil redo min pcb og tilføje Ferrit perler, men jeg vil gerne have nogle råd inden jeg gøre en anden pcb. Mange tak for jeres råd.

Der er nogle generelle regler for at forbedre interferens 1.) IC afkobling skal oprette forbindelse til IC "gnd" bens gennem korteste vej. 2.) Brug både store og small cap. f.eks 100NF og 10nF Dybest set, kan du tilføje ferrit perler til et sted, der hjælper til at forbedre kredsløbet ydeevne. Men jeg tror personligt det er ikke nødvendigt. Du behøver kun at finde ud af, hvilken del af kredsløbet er mest signifikant effekt. Rogerynt

Kan du tilknyttet dit kredsløb eller blokdiagram? Ferrit perler undertrykke højfrekvent støj i elektroniske kredsløb. De giver dæmpning af udvalgte frekvensbånd. Deres vigtigste formål er at reducere EMI (elektromagnetisk interferens) og RFI (radio-frekvens interferens)

Hej ferrit bud er velegnet til nuværende støj og kondensatorer er meget godt for spændingen støj. u skal se, hvilken slags støj er der i dit kredsløb. hvis u har 2 kredsløb med 2 forskellige spænding og ønsker at forbinde dem til hinanden ferrit bud er velegnet, men hvis u har kun én kondensatorer er god.

vedhæftede fil er skematisk. Jeg bruger DXP 2004, hvilket er Protel. Jeg har tre magt, der kommer ind i bestyrelsen, +12, +5, -5. HCF4067 er en analog switch for multiplexing. IRF830 bruges til at generere negative spike. AD604 bruges til amplifing signalet. Signalet sendes derefter til en digital bord for digitalisering.

Læs dette.
Code:
 http://www.linear.com/pc/downloadDocument.do?navId=H0, C1, C1003, C1040, D11877
Brug kvaliteten høj frekvens bypass hætter helst SMT keramik (X7R) og Tantulm. Hvis du skal bruge gennem huller holde bly længder korte og små mellemrum. Du har måske lyst til at læse op på valg af bypass hætter også. Forkert udenom kan skabe problemer, snarere end at forhindre dem. Brug kvalitets aluminums med mindste bly afstand for lav freq bypass. Jeg har haft imponerende resultater med "Polymer aluminiumskapsler" unfourtanetly de kun går til 16V. Også eventuelle spor, der er forsynet med høj di / dt holde så tykke og korte som muligt, dette var årsagen til en nylig støj problem jeg havde. Også være sikker på at du måler korrekt ved hjælp af jorden klip, der følger med sonden er bekvemt, men det skaber en begrundelse loop og tilføjer inductance.Try med den lille ledning der fulgte med din sonde fastgjort direkte til din sonde spids. Kontroller for jord forurening (bounce). For at sende et skematisk bare tage et skærmbillede og uploade det til en gratis billede vært. Jeg har ikke Protel. Held og lykke

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back