fil læsning problem i VHDL

R

raghava

Guest
Hej alle, jeg står over for problemer med filen læsning i VHDL. Jeg er newbie til VHDL. Jeg forventer svar. Her er koden, og fejlmeddelelsen jeg har fået. *********************** Procedure PrepareInput er variabel inline: linje variabel int_text: integer: = 0; variabel indeks: integer: = 0; - fil file_in: Teksten åben read_mode er "../data/input/lena_64_64.txt" - file file_in: integer; typen int_file er fil af heltal; fil file_in: int_file er i "../data/input/lena_64_64.txt "begynder, mens ikke endfile (file_in) og (indeks

Hej, Hvad simulator bruger du? 1. Hvorfor vil du ikke bruge VHDL-93-fil procedure: fil file_in: Teksten åben read_mode er "..."; 2. Den readline er nødvendig. Læsning af en fil, har 2 trin, først læse hele linje med readline funktion og næste, bryde op på denne linje (om nødvendigt) og tildele den til variabler med en af de mange læste funktioner. Devaer

HI devaer, Tak for dit svar. Jeg er uising ISE 11,3 simulator. Jeg ønskede at læse en. Txt-fil, hvor MXN matrix af heltal (billedet raster data). Skal jeg endnu readline og læse kommando individuelt. Nu er den nye kode er angivet nedenfor. Kan du tjekke det ud. Og i øvrigt inbetween readline og læse kommando, skal afslutte være der eller ej. Forventer dine værdifulde svar, som jeg er newbie til VHDL. ************************************** Procedure PrepareInput er variabel inline: linje variabel index_test: heltal : = 0; variabel end_file: bit: = '0 '; fil file_in: Teksten åben read_mode er "../data/input/lena_64_64.txt" - VHDL 93 syntaks brugen begynde selv om de ikke endfile (file_in) og (index_test

Hej, Du skal altid et readline og næsten 1 læser, som readline læser en linje fra filen og læse får en værdi fra denne linje. Når du har mere end 1 værdi på linjen, så har du brug for mere læser bag readline, for eksempel når dit input filen er: 9 4 3 2 6 2 Du skal bruge 1 readline og 3 læser, den første får værdi 9, den anden værdien 4, den tredje værdi 3. Udgangen er ikke nødvendig, da imens slutter, når du når enden af filen (eller indeks har nået en værdi). pixelimage (indeks) skal deklareres. De læser forventer en variabel, så du kan erklære den inde i proceduren som en variabel. Fra dit forrige indlæg du har erklæret det udenfor som et signal. Så har du brug for at erklære pixelImage som et signal i proceduren parameter erklæringen, og du kan bruge en temp variabel i læse og på næste linje pixelImage (indeks)

HI, Tak for dit svar. Jeg er nødt til at læse MXN matrix fra inputfilen. M = antal rækker og N = antallet af kolonner. Så læs erklæring bør sættes under for løkke iteration for N gange, eller hvad. Her PixelImage er delt variabel. Kunne du ændre den nuværende kodeks nedenfor. ************************* Procedure PrepareInput er variabel inline: linje variabel index_test: integer: = 0; variabel end_file: bit: = '0 ' ; file file_in: Teksten åben read_mode er "../data/input/lena_64_64.txt" - VHDL 93 syntaks brugen begynde selv om de ikke endfile (file_in) og (index_test

Hej, Jamen jeg vil foreslå, at prøve det. Jeg tror, det er den bedste måde at lære et sprog. Hvis din input fil har mere end én værdi på en linje, end ja, du har brug for mere læser. I mit forrige eksempel med 3 værdier på 1 linie: readline (....); Læs (....); læse (....); læse (.....); Succes, devaer

HI devaer, Tak for dit svar. Dette er den kode jeg har skrevet nu. Læs udtalelse, som jeg har lagt under for-løkke, der kører for IC iterationer. (der repræsenterer ingen af kolonner dvs. ingen af elementer i træk), mens der ikke endfile (file_in) og (index_test

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back