Fix punkt Arithmetic

S

sheikh

Guest
Hej Kære Jeg vil gerne bruge nogle aritmetiske operationer, såsom (+, _, *) i mit design. Designet er fix punkt. Kan du fortælle mig, hvis jeg bruger (+, _, *) symboler i mit vhdl kode, er det syntetisere korrekt eller ej? Eller jeg er nødt til at designe de enheder (n_bit fuld adder, for eksempel) og derefter skrive koden strukturelt. (Overveje det, at jeg ikke begynder at kodning, fordi jeg ikke er sikker på om den sande vej) Regards Mostafa

[Color = "# FF0000"] + - * [/color] er synthesizable - ydeevne mellem én enhed til en anden, vil variere på grund af den konkrete gennemførelse af syntese værktøj, anderledes arkitektur og tilgængelige "hærdede" logiske komponenter på siliciumskiven ... Division er dog synthesizable for konstanter og 2 ^ n tal kun ... du bliver nødt til at bygget din egen logik, hvis du ønsker at gøre division

Tak Kære shaiko Kan du fortælle mig, hvilken en er bedre for et design? 1_ med strukturelle kodning. 2_ bruger symboler (jeg mener med "+", i stedet for en adder enhed) Tak på forhånd Mostafa

Medmindre du er forpligtet til at bruge bestemte logiske komponenter, som kan være utilgængelige med de regelmæssige aritmetiske operatører - Jeg ser ingen mening at anvende strukturelle kodning. [Color = "silver"] --- Opdateret --- [/color] Endnu mere, VHDL giver dig et fantastisk værktøj (funktioner) at gennemføre enhver ren kombinatorisk logik uden at det resulterer til strukturelle kodning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back