flere vdds og grunde

J

John Xu

Guest
Hej,
Jeg har et spørgsmål om VDD og grunde i en chip.Jeg bemærkede i mange pruduts (chips), der er flere VDD og grunde i en chip.Jeg mente ikke de forskellige vdds / grunde til analoge og digitale del, hhv.Jeg mener der er flere VDD / begrundelse for kun analoge del, flere VDD / begrundelse for digitale del.

Som jeg ved, der er de bekymringer, såsom lav-Freq VDD, high-Freq VDD, og andre bekymringer for VDD, og jorden rute let i layout, mv.

Vil nogen fortælle mig alle andre overvejelser bag det?
Tak på forhånd

Citat:

Alle komponenterne får deres strømforsyning fra VDD og GND linjer.
Du kan observere i pin konfiguration af flis, at der er flere VDD og GND ben.
Dette er gjort for bedre effekt håndtering af chippen.Der er signaler i chippen ligesom Precharge signal, som, når de hævdede, alle linjer trække en masse strøm.
Dette kan føre til en "Spænding hænge" og en "Ground Bounce".
Dette kan skade den logiske immunitet af chip samt andre kredsløb, hvis den ikke er afkoblet korrekt.
De mange VDD og Gnd stifter bidrage til at reducere denne skadelige fænomen.

hej
vi har flere forsyninger, fordi:
1) vi ønsker VDD og GND af analoge kredsløb blive splittet fra VDD og GND af digitale (fordi digitale gøre nogle spike og glitch i udbuddet.
2) hvis vi har flere forsyninger, har vi mindre støj (substrat i chip har mindre støj)

Hi Ianp,

Jeg har et andet spørgsmål: Hvis processen er p-sub Nwell CMOS proces, chippen har både 1.8V og 2.5V strømforsyning til analoge dele, bør de analoge grund til 1.8V adskilles, at for 2.5V?Hvad med de forbindelser mellem digitale jorden og analoge jorden?Hvorfor?

På forhånd tak!

hilsen,
jordan76

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back