flip flops typer?

A

abhineet22

Guest
som vi alle ved, at omkring flip flops, kan nogen fortælle mig, hvorfor 4 typer flip-flop bliver brugt. og kun ét vil ikke blive sufficient.tell mig nogen specifik anvendelse, hvor en specifik flip flop anvendes.

Fra den lille oplevelse, jeg kender dig cn afledte en flip-flop fra andre don? T huske exactlywhat afløser den anden, men du vil bruge, hvad fødder dine behov, pheraphs du kun brug for én adfærd for din ansøgning, og er ved, at du vælger at specifikke Flip-flop, men også du kan bruge de andre "overlegne", som er den mere generelle Flip-Flop og sæt det på en måde, der giver resultaterne af de specifikke Flip-Flop, og den adfærd vil være den samme, se nøje hver Flip-Flop adfærd er tæt på andre Flip-flop, men Flip-flops bliver mere specifikke eller generaliseret i hans opførsel. Dont know nøjagtige generelle eksempler på dem;).

Hej, Abhineet22. Tja, om "Hvorfor er der mere end blot en Flip Flop", jeg synes er for bekvemmelighed. For eksempel, hvis du har brug for en bane, hvor du vil output være den samme som input er bedre at bruge en D-Flip Flop, fordi du skal bruge færre forbindelser for at gøre i forhold til en JK FF hvor man kan opnå det samme Du bliver nødt til at forbinde input direkte til J pin, og gennem en inverter til K pin (så du sparer plads i dit kredsløb og penge, at fjerne denne "inverter", når du bruger D-Flip Flop). Når i universitetets professor fortalte min klasse: "D-Flip flops bruger mindre transistorer, så de er nyttige i integrerede kredsløb Mens JK FF er mere alsidige, så de er bedre at bruge i kredsløb med diskrete elementer.". Håber dette hjælper. Regards. 8)

hej til vide mere om flip-flop u skal lære om, hvordan enhederne arbejder især de enheder, der beregner frekvensen og som ændrer spændingen til frekvens, det afhænger af T-flip-flop til at ændre sin tilstand hver taktcyklus, og hvis u ønsker at vide om D flip flop typen u kan downloade adatasheet af flash analoge til digital konverter, de bruger D flip-flop til at tage en prøve (prøveudtagning) hver ur u kan få en prøve for at ud sætte Jeg håber, at hjælpe u

Kun én kan være tilstrækkeligt, da andre kan foretages fra denne ene ved at bruge ekstra combo logik, men da det kræver ekstra combo logik. i den nuværende plads sultne VLSI scenario dette plejer være en fornuftig idé at bruge en logik, som er større, når de mindre mulighed er tilgængelig ;-))

Du kan gøre alt fra bare en D flip-flip ... Jeg altid bruge dette.

Nå, er du lige selv en enkelt flip-flop vil være tilstrækkeligt. Husk at vi kan gøre andre flip flops fra et hvilket som helst flip flop. Men hvis du rent faktisk kigge ind i arkitektur flip flops, sin blot nogle forbindelser ændringer gør hver flip flop anderledes end andre. Hver flip-flop har sit eget hjælpeprogram for nogle specifikke job. Hver har sine fordele og ulemper også. ! Og hey, ved den måde, nogle sagde "Variation er livets krydderi!"!

D flip-flop er meget godt for de fleste af ansøgningerne

Fordi de hver især har særlige egenskaber, der gjorde dem egnede til hver enkelt ansøgning. for eksempel D og T filpflop er appropiat for Conters. Men JK og RS filpflops er velegnet, når du vil have dine data blive låst.

Ok, vi har 4 typer af flip flops, fordi det sparer plads og antal chips indarbejdet i designet. Du kan gøre skifte flip flop fra D flip-flop (ved hjælp af eksklusive eller port), men end du bruger to chips Xor porten og DF / F. Samme ting med J / KF / F.

Se Kral 5 Juli 2005 08:30 svar til stillingen emnet "Hvordan en LATCH forskellig fra FLIPFLOP?"

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back