Floating point til faste punkt konvertering

B

bloodemon

Guest
Hej,

Jeg ønsker at gøre en lille undersøgelse, og vil være meget glad for at se nogle nyttige drøftelser.

Hvilken form for flow er du fyre bruger?

Matlab (flydende) -> C (flydende) -> C (fast) -> C ydeevne tuning

eller

Matlab (flydende) -> Matlab (fast) -> C (fast) -> C ydeevne tuning

Jeg indså, at i Matlab 7.0 Der er et fast punkt simulink værktøjskasse, og et par andre værktøjer til rådighed for denne konvertering.

Hvad
er det værktøj, du bruger?eller bare gøre omdannelse manuelt?

bruges til: mathcad (flydende) -> C (fast) -> RTL
nu: simulink -> RTL

Hej.
Hvis du kun intersted i fast punkt på PC det er OK for at gøre det samme på de processorer,
er du nødt til at overveje mange andre parametre.Du er nødt til at se, om det flydende ÆLLES kan gennemføres og udvikle et bibliotek for faste punkt rutiner.
brmadhukar

Hvad er dit mål processor?

Jeg sommetider bruge Matlab til at hjælpe med at designe min DSP algoritmer.Så jeg skriver en C-program (hvis det er rettet mod en PC), eller jeg skriver HDL (hvis målretning en FPGA).Jeg bruger ikke nogen konvertering software.

Når du skriver C til PC (Intel eller AMD CPU), jeg normalt ikke gider med faste punkt, fordi flydende komma kører lige så hurtigt, og det
er meget mere bekvemt.

Når du skriver HDL for en FPGA, jeg blot bruge heltal aritmetiske og holde styr på de krævede skalering faktorer og forskydninger langs vejen.

Matlab (flydende) -> Matlab (fast) -> C (fast) -> C ydeevne tuning

C GNU compileren selv giver mange resultater tuning, herunder arkitektur specifikke optimering.

Hi Echo47,

Lad os sige,
at målet for FPGA.Når du siger bruge Matlab til at hjælpe med at designe din DSP-algoritme, mener du algoritme verifikation at sørge algoritmen arbejder eller bruge den til at bestemme skalering faktorer osv.

bloodemon

Jeg bruger Matlab kun for begrebet design i floating-point.Jeg plejer ikke gør nogen heltal eller fast punkt forarbejdning i Matlab.Når jeg kode designet i C eller HDL, jeg gøre det heltal skalering på daværende tidspunkt.Det
er lige min stil.Jeg er en bedre til at skrive C og HDL end Matlab.

Matlab float-> SPW (eller simulink) fast-> RTL

Hvordan kan du fyre kontrollere RTL?

Jeg sammenligner resultaterne af spw med RTL output.
Det forekommer ikke hex eller bin data formater af simulink output.så det er vanskeligt at sammenligne produktionen i simulink og RTL ..Hvordan kan du løse problemet?

Først vil jeg udvikle algoritmen i Matlab.
Så jeg præcisionsindflyvningshjælpemidlet simulation manuelt ved parameter indstilling (ikke behøver faste punkt værktøjskasse).
Dette arbejde er ligesom faste c programing.
Endelig er det gennemførelsen af RTL.

Jeg plejer anvendes c miljø undtagen design filteret koefficienterne eller simulere systemets funktion.

F.eks Portkonfiguration MP3 Decoder om DSProcessor bruger samleprocesser sprog.
(1) Floating Point C
(2) Udslagsgivende tabeller, gobal variabler, lokale variabler, buffer fra flydende komma c.
(3) Transforming 2 / 3 dimension variabler / tabeller til en dimension array eller punkt.
(4) Iagttagelse af værdier i tabellen, gobal variable, lokale variable til dfine
heltal / brøkdel præcision ved hjælp af Q-format.
(5) Brug "printf / fprintf" watchs præcisionsindflyvningshjælpemidlet at undgå overflow.
(6) Omarrangering Q format.
(7) Transforming faste punkt C til DSP forsamling sprog.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back