flux gå i push-pull SMPS

E

eem2am

Guest
hej, hvordan får jeg stop "flux gå" i en offline-push pull converter? det kan ikke gøres med nuværende forstand, da dette ville betyde belastningsstrømmen bliver stoppet?

Det var et alvorligt problem med at bruge BJT's, men ikke med MOSFETs

Tak E-design, er ok MOSFETs, fordi de "break-over" glad når mætning sker?

MOSFETs med deres Ron genstand for en positiv tempco vil være tilbøjelige til at auto balance enhver flux ubalance. Den anden fix ville være at bruge de nuværende-mode kontrol.

Tak E-design, ref nuværende tilstand kontrol, jeg woul dhave troede, det ville skyder ende afbryde belastningen nuværende? I den primære, vil belastningen nuværende være en hel del mere end den magnetiserende strøm, så hvordan kan jeg bare klippe fra, når magnetiserende nuværende er for høj. når mætning forekommer, og den nuværende løber væk Jeg vil være i stand til at cut-off da, men inden da strømmen vil allerede være steget dårligt høj?

Det sker med "puls ved puls" nuværende begrænsning. De fleste moderne chips som SG3525 og efter har denne funktion. Hvorfor er du så bekymret over dette problem? Hvis din transformeren er korrekt konstrueret og bygget og drevet med MOSFETs dette vil være et ikke-emne. Den ulige volt / andet problem stammer fra BJTs med deres opbevaringstid problemer. Dette er ikke tilfældet med MOSFETs og Ron med opvarmning vil være tilbøjelige til at korrigere spidsværdien af strømmen i hvert ben af PP Overfør.

Jeg ser denne muligheder: - I en spænding kontrolleret push-pull, antage design er tilstrækkelig symmetrisk ikke at have behov for særlige foranstaltninger for at håndtere flux gå . Det er, hvad de fleste designere gør, tror jeg. - Simulere eller hånd-beregner effekten af flux gå med dit nuværende design parametre i stedet for at generelle betragtninger. Afgøre, om muligt, nuværende ubalance er acceptabel. (Selv om Elementary Electronic Spørgsmål forum er et sted for generelle betragtninger ...) - Brug aktuelle tilstand kontrol - Brug spænding mode kontrol med ekstra strøm balancering kredsløb

Hej, jeg har lige bygget og testet en push pull, med de nuværende tilstand med MC34025 pwm-controller. Det var kun en 10 W offline konverter men MOSFETs straks fik rigtig varmt. Jeg har ændret til at gøre en en transistor fremad konverter nu, og det er fint. Jeg ville have foretraekke skubbe trække, da det er mindre krusning strøm i den sekundære, men de FETs var stegning! Jeg er overbevist om, at selv med de nuværende tilstand, push pull nytter ikke noget, da det ikke vil være i stand til at skelne magnetiserende strøm fra belastningsstrøm?

Du skal gøre noget meget forkert. Jeg har designet mange PP til industrielle og selv militære applikationer ved hjælp af MOSFET'er op til flere 100's Watts og aldrig havde en kerne intensivering problem. Måske problemet er med din top flux beregningen for PP transformer eller likvidation og brugte byggeri.

Jeg er overbevist om, at selv med de nuværende tilstand, push pull nytter ikke noget, da det ikke vil være i stand til at skelne magnetiserende strøm fra strømbelastning?
Ingen grund til at skelne det. En aktuelle tilstand Regulatoren justerer den arbejdscyklus at opnå lige peak strøm til både halv cykler, som bør være tilstrækkelig til at forhindre mætning.

Tak FVM, tror jeg, at jeg se, men ..... Belastningsstrømmen er nævnt de primære vil gerne som ikke være væsentligt større omfang end det magnetiserende strømmen i en push pull. -Den nuværende forstand modstanden må ikke afskære denne omhandlede strømbelastninger, så det vil være stor nok, så det ikke afskære den aktuelle ... dette betyder, at det vil mangle den nødvendige følsomhed over for nøjagtigt fornemme magnetiserende strøm i en rettidigt .... den magnetisering nuværende vil således bygge op til ubehagelige niveauer, før det er indskrænket? -Er du enig med dette? Jeg tror, halv-bro og fuld bro bruger også bipolar flux drevet transformere ...... og ingen ingeniør ville gøre dem uden en bro kasket, da de frygter flux gå .......... så jeg tror også, den flux tur bør frygte i push pull ......... problemet er, er der ingen steder i en push pull, hvor en hue kan placeres for at stoppe flux gå?

-er du enig med dette?
Nej
ingen ingeniør ville gøre dem uden en bro kasket, da de frygter flux gå
Normalt, jeg vil have en jævnstrøm mening at annullere unysmmetries. I en unipolær push-pull kredsløb, drøftes som, at opnå enten lig betyder, eller peak strøm i begge udgange af den registeransvarlige har samme effekt. En cap kan bruges i halv bro eller resonans-konverter kredsløb, hvor det nuværende alligevel.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back