Flyback Circuit overophedning

M

megtech

Guest
Hej alle, er det muligt at hjælpe mig? Jeg bulid en flyback kredsløb. Men min transistor ramt af alvorlige overophedet sender jeg dig mine skematiske Jeg venter yout nyheder Meget Tak!

Hej alle, er det muligt at hjælpe mig? Jeg bulid en flyback kredsløb. Men min transistor ramt af alvorlige overophedet Meget Tak!
Hej Hvorfor har du bruge RC snubber tværs primære af transfermer? For Flyback konfiguration skal du bruge RCD / ZCD type snubber kredsløb. Dette vil undertrykke transienter i et vist omfang. Hold også RCD snubber (konfigurationen er forskellig fra tidligere) på tværs af Drain-Source i skifte enheden. Husk også, at som C værdi stiger, skal den maksimale overskridelsen mindskes, men det effektforbrug stiger. accordingingly du nødt til at vælge watt af resister og kondensator. bare gå til Google-søgning til RCD snubber + flyback. Du vil få mere information om det. RC snubber konfiguration er Doest arbejde for fly-back topologi. hvis du giver det samme arragement lide hvad du vist i skematisk, spændingen i C, er at holde på stigning i den ene retning, og spændingen stress på DS af kontakten vil stige. dette vil ødelægge skifte enheden. Jeg håber, at dette er nyttigt for dig

Hej Anand, tak for din hjælp, dette RCD / ZCD type snubber kredsløb er god?
flyback2.png
Det er bedst at bruge en MOSFET eller transistor? Tak!

hej megtech ja denne RCD snubber er bedst egnet til flyback konverter. Hvis du forstod begrebet energi overførsel fra primær til sekundær af Fly-back konverter, er det nemt for dig at forstå RCD snubber operationen. ZCD snubbers bruges til at undertrykke høje transienter, og dyrere så godt. Sørg for, effektforbrug de enheder, du valgte, bør være minimum 1,5 gange den, hvad du får i Teoretisk beregning (for sikkerhed formål). Ud over dette giver også god varme synker til skifte enheden (MOSFET / Transister). Valget mellem transister og MOSFET er udelukkende baseret på spænding og strøm. Til høje aktuelle ansøgning, er MOSFETs de gode valg. 1) Jo højere RDS (Drain-Source) resistens giver større tab for høj aktuelle program. så vælg Mosfet, der har lav RDS. 2) Også indsvingningstiden og falll tid på enheden plads større rolle i høj frekvens drift. Sørg for, at høje frekvenser ved lavere driftscyklus er ikke ramt af de stigende tidspunktet for enheden. Jeg håber, at disse hits kan til hjælp for dig

HI Kalaianand, Tak for din hjælp. Jeg bruger en IRF540NPBF Mosfet. Hvis der er godt? Og jeg har endnu et spørgsmål til en driftscyklus. Det er sandt, hvis jeg canot overstige 45% for høj driftscyklus? Jeg bruger en diode på min 555 for drop under 50%.
flyback.jpg
Min driftscyklus værdi er: Høj driftscyklus: 8.8us Lav driftscyklus: 21.2us Frekvens: 32 kHz Min ratio er 42% Hvis er for høj eller for lav? Jeg venter dine nyheder, tak igen for din hjælp og undskyld for mit engelsk!

Ja det tilrådes ikke at overskride duty cycle til 48%. Hvis den overstiger, vil den energi overførsel fra primær til sekundær få indflydelse. Alle oplagret energi i den primære magnetfelt, når er tændt, vil ikke overføre til Secondary, når kontakten er slået fra. Derfor transformer vil få mætte. I din ansøgning, er, hvad den primære spænding og ønskede sekundære udgangsspænding?

Hvis jeg var dig ville jeg foretrække at bruge pwm IC's, men hvis du ønsker at bruge 555 det skal du reducere du arbejdscyklus så lavt som 25-30 procent så du skal kontrollere ben 5 til at gøre det.

synes det er en åben loop-system. Så du kan ikke stabil output. Og sørg for transformeren vil ikke være i mættet tilstand, det er vil gøre transistor overophedet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back