flyde til hele tal konvertering

D

devendra_devgupta

Guest
Hej venner

Jeg er i et problem med at konvertere en float værdi til hele tal for eksempel
Jeg vil konvertere 1,2 til 12 eller 56.356 til
56.356 i almindelighed xyz.pqrs til xyzpqrs
Kan nogen give mig procedure at gøre dette

Please help me
Thanx in advance

Venter ........

Psudo kode:

1) Konverter (CAST) nummer til strengen
2) Søg strengen for decimaltegn og slette den
3) konvertere (CAST) tilbage til en un-undertegnet (lange) heltal.

Det lyder meget gerne lektier, så jeg plejer give specifik kode, selvom du * blev * at specificere programmeringssprog du gør dette med.

edit: nogle sprog kan bruge videnskabelig notation - vise, at der efter regne ud, hvor mange decimaler, du har og bruge "x 10-x '(tid 10 til X magt) / redigere

Første, 1.2 konverteret til et heltal er 1, ikke tolv.Det er 1,2 * 10.

Du behøver ikke give det sprog, du bruger.I C eller C er blot
int x;
x = (int) 1,2.

I VB er det noget lignende Cint (1,2)

. NET frowns om, at da det ikke-styrede typecasting og den bruger et helt bibliotek af forvaltes typecasts du skal bruge.

Hvis du taler om at skrive det faktiske konverteringsfrekvens koden, under en IEEE 64 bit floating point-tal og gør konvertering kode dig selv, at det er et helt nyt spil.(Actually, den Pentium FPU gør omstilling i hardware)

HAI,

Tage data i strengen format.ie char [] = 1.23.4; derefter finde størrelsen af strengen.Tag for loop og kontrollere den till stikke længde.Derefter tage, hvis betingelsen for at kontrollere..Hvis dot er dér, placering affattes næste placering af en = a 1, så u nødt til at flytte hvert sted ved en gang.så brug en mere loop her.Lagt efter1. minutter:prøv med, at hvis u ikke fik senere vil jeg sende u programmet

Hi devendra_devgupta, jeg forestiller mig, at du ikke virkelig ønsker blot at fordampe decimalkommaet, fordi hvordan kan man vide, hvor decimalkommaet bruge til at være?

Stedet,
har du sandsynligvis vil formere flyderens af dit eget valg af skalering faktor som 10 eller 1000, og derefter rundt om det ud til nærmeste heltal.For eksempel i C:

int i;i = floor (1,2 * 10 0,5);i = floor (56,356 * 1000 0,5);

HAI echo 47

Hvad med den situation, hvis antallet er at have så mange punktummer (.) 56.45.78.6.so passe mens skriftligt program

Det oprindelige spørgsmål er lidt vag, men jeg tror ikke, han spørger, hvordan man kan parse en Tegnstreng.
Jeg tror, at han blot ønsker at konvertere fra float (en binær floating point variable) til heltal med en faktor.
Svært at svare meget godt, fordi vi heller ikke vide, hvilke programmeringssprog han bruger.

HAI echo 47,

En ting jeg vil minde dig uanset program u gør, der vil altid være i kvalitet og også altid skrive kode som støtte til nu, og også for fremtiden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back