flytter skærmen ved hjælp pic og 5x7 førte matrix

S

soinarose

Guest
hej, kan nogen hjælpe mig til at opbygge en bevægelse display ved hjælp af PIC 16F877 og fire 5x7 førte matrix i c (MikroC) takke Dem Soina

Jeg forsøgte at gennemføre en CKT at rulle besked som tutorial i Proteus og Mikroc. Jeg undlod at opnå en effekt .. nogen kan sende en arbejdsgruppe skematisk med PIC16F877 og 5x7 matrix førte med c kode .. Tak på forhånd

Jeg forsøgte at vise en alfabet ved hjælp af 5x7 matrix med pic og 74hs595 skift register. kode er skrevet i Mikro C. pls hjælp mig til at vise korrekt.

Jeg prøvede at vise en alfabet ved hjælp af 5x7 matrix med pic og 74hs595 skift register. kode er skrevet i Mikro C. pls hjælp mig til at vise korrekt.
Du har brugt både Chips som 74Hs595??, jeg tvivler på det vil virke. Du skulle have brugt en 74LS138 som dekoder for rækker og et skift register 74LS164/74LS595 for kørsel kolonne. en anden ting du lige har nævnt ur = 1, ur = 0 i din C-kode, men jeg kunne ikke finde ud af hvilke pin du bruger som ur. i din C-koden du skal prøve at sende hver bit af figuren oplysninger og send en impuls til skift registeret. og at de rækker der skal scannes løbende. så når en række kolonne par matcher den tilsvarende LED lyser. håber det hjælper en smule.

Tak u for ur svar .. ur er defineret for pin PIN_B0 .. Jeg coudnt skift register med pic. den ud sætter er orderless .. hvis u hav nogen skematisk n-kode, kan u sende det .. Jeg ønsker at rulle en tekst fra højre til venstre ved hjælp af fire, 5x7 førte matrix med hjælp af PIC 16F877. Jeg kender kun C-sprog (MPLAB, Mikroc)

jeg fik en løsning for rullende meddelelse med PIC6F877 og 5x7 førte matrix .. nw im arbejder på at rulle besked i fire, 5x7 matrix, er kode skrevet i MPLAB IDE og simuleret i Proteus her im knyttet mit arbejde .. tak en meget til alle

Jeg tror, du er på rette spor. Nå Proteus simulering er OK, men har du gjort det prototype?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back