S
soinarose
Guest
hej, kan nogen hjælpe mig til at opbygge en bevægelse display ved hjælp af PIC 16F877 og fire 5x7 førte matrix i c (MikroC) takke Dem Soina
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
se her i forum tråd http: / / www.edaboard.com/thread11364.htmlHej, kan nogen hjælpe mig til at opbygge en bevægelse display ved hjælp af PIC 16F877 og fire 5x7 førte matrix i c (MikroC) takke Dem Soina
Du har brugt både Chips som 74Hs595??, jeg tvivler på det vil virke. Du skulle have brugt en 74LS138 som dekoder for rækker og et skift register 74LS164/74LS595 for kørsel kolonne. en anden ting du lige har nævnt ur = 1, ur = 0 i din C-kode, men jeg kunne ikke finde ud af hvilke pin du bruger som ur. i din C-koden du skal prøve at sende hver bit af figuren oplysninger og send en impuls til skift registeret. og at de rækker der skal scannes løbende. så når en række kolonne par matcher den tilsvarende LED lyser. håber det hjælper en smule.Jeg prøvede at vise en alfabet ved hjælp af 5x7 matrix med pic og 74hs595 skift register. kode er skrevet i Mikro C. pls hjælp mig til at vise korrekt.