For auto layout, SE eller Encounter?

du skal vælge det værktøj i henhold til du kan designe omfang og hvor effektivt du bruger værktøjet.

Jeg tror ikke engang Silicon Ensemble er støttet af Cadence længere.

Jeg hav't observerede en god grundplan layout ved hjælp af Soc Encounter, havde jeg brugt Master grundplan mulighed ... lave u har nogen flere muligheder for at gøre det automatisk layout grundplan

begge er sub millioner dollar værktøj, så enten en, du kan få, er godt for dig

Encounter er mere end 1 million USD afhængigt af de indstillinger, du får, og hvor mange licenser, du får.

SE er meget meget gammel .... Den har ingen fysisk syntese optioner (jeg havde alvorlige problemer fastsættelse endda belastning og dræbte overtrædelser med det), og jeg gætter dens kapacitet er meget begrænset .. Der er ingen interclock skæve balance ... Desuden er det ikke et DSM produkt ... Jeg tror ikke det kan fungere godt i og under 180u ...

Silicium Ensemble er meget gammelt, som andre mennesker siger. Du kan bruge det til floorplanning, og sted og rute. Cadence bruges til at samle PKS og SE sammen (DSMSE), men støtte til begge produkter endte et stykke tid siden. SE har dog en fordel i forhold til Encounter - SE kan opnå en højere udnyttelse nøgletal mere konsekvent end Encounter. Jeg er ikke sikker på, hvorfor dette er tilfældet, sandsynligvis på grund af Encounter være gearet til meget, meget større blokke.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back