forbinder parallel antenner til at øge vinde

D

deepak007

Guest
Hej

hvis jeg tilslutter en anden antenne parallel til min fm-modtager antenne.vil gevinsten stige?Hvor mange antenner kan tilsluttes på denne måde?Hvilke metoder til at øge antenne vinde?om hvilke faktorer gør gevinsten afhænger.jeg er en nybegynder til antennas.please foreslå nogle praktiske bøger uden komplekse matematiske ligninger, og som er let at forstå.

Gevinsten af den nye antenne vil kun stige, hvis der er et særligt phasing og afstand mellem antenner.Bare søg på nettet for fasede Antenner.

Kan jeg bruge to piske antenner sideløbende i min FM-modtager?

Du er nødt til at overveje gradvis, matchende ...
Lav en λ / 2 dipol, dette er retningsbestemt og giver en smule gevinst.Du skal bruge en balun, coax og matchning.Det er nemmere at bygge en forstærker.

Jeg har nogle empiriske eksperimenter med to antenner på nul fase.Den ene var vandret, den anden lodret polarisering, men fordi de var elektrisk små jorden fly, der var en masse cross polarisering pick på enten.

På visse azimuths, var der en komplet null.På andre, var der ingen store forbedringer.

For at få min situation til at arbejde (retningsuafhængig for begge polarisationer) Jeg var nødt til at udsætte en af de antenner med 90 grader.

Det var smalbånd på 315 MHz.

Gain formel for antennen er
G = (4 * pi * Ae) / λ ˛ = (4 * pi * f ˛ * Ae) / c ˛
hvor Ae = effektive areal og f = bærefrekvens.ved den måde, hvis u ønsker at øge gevinsten bruge brede bånd antenne som foldede dipol og yagi i modtageren.også som min viden sige, at u kun behøver at øge enkelt styrke, så hvorfor dont u forsøger at bruge brede bånd Foldede dipol eller Løkke antenne især cirkulær loop.

bøgerne for ur vejledning jeg henviser er
Se John D. Kraus J. Marhefta.Antenner for alle Application.tredje udgave fuld mathmatical forklaring er givet, og hele projektet blev gjort enkelt ved denne bog.
Også ARRL Antenna Håndbogen: bedste bog for antenne og anvendelse ..

håber, at det vil hjælpe u

Når jeg bliver spurgt denne slags casual spørgsmål, jeg oftest svare med de råd, hvis det gøres "korrekt" gevinst kan øges med omkring 3 dB.Hvis det gøres forkert, det er meget nemt at reducere vinde ved 30 dB.Der er nogle forbedringer muligt, sammen med en alvorlig ned side, så gå videre med en vis forsigtighed.

Murphy er i live en godt, især i antenner.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back