Fordelen ved at bruge forskellige Synthesis værktøjer?

S

Suresh R

Guest
IAM ved hjælp af tre syntese værktøjer til min kode. -Xilinx XST, Leonardo Spectrum og Synplify pro. for en en bestemt kode, mens nogle viser fejl eller advarsel, den anden kan syntetisere. Den eneste slutning, som jeg fik af at bruge flere syntese værktøj er, at finde hvilket værktøj bruger minimum hardware. Kan jeg kender nogen andre ting (fordele), at jeg kunne lære ved hjælp af flere syntese værktøj. henseende er Suresh.

Normalt bruger jeg XST kun til at få området & Timing rapporter af mine FPGA, efter at jeg bruger Precision til at syntetisere det overordnede design, før du implementerer det på FPGA. Jeg ved, at området og timing vil variere på grund af Precision optimering, men XST vil give mig det værst tænkelige

Forskellige synthesizere har forskellige styrker og svagheder. Vær sikker på at læse kapitlet i din synthesizer brugsanvisning, der forklarer, hvordan man skriver HDL, der udnytter af hardware og software optimeringer. For ISE, er dette "HDL kodningsteknikker" kapitel i "XST User Guide".

ved at bruge Synthesis værktøjer man kan optimeres området tid, og også magt

Thanks. Jeg tror, jeg nødt til at gå gennem den sammenfattende brugervejledningen. Er det tilstrækkeligt til at mestre en enkelt syntese værktøj eller det kræver mere end en, når at komme ind i branchen? som syntese værktøj ville være at foretrække mest? Jeg laver et kursus i VLSI på nuværende tidspunkt. henseende er ... [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 29 minutter: [/color] [/size] og om optimering med hensyn til areal, tid og magt ... kan jeg vide, hvordan koden kan være optimeret med hensyn til areal, tid og (eller) power ... - Er disse optimeringer opnås baseret på forskellige kodningsteknikker (hvis det så jeg tror det ville være på den syntese brugermanualen) 'eller' er det opnås ved en anden proces, der bør gøres, når du opretter en "smule" fil? Bemærk: Jeg har kontrolleret produktionen af nogle få simple kode ved hjælp spartan2 kit. men jeg dint iværksætte enhver form for optimering begrænsninger, når du opretter den "smule" fil. Kan jeg få noget info om det. hensyn til ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back