Fordelene ved integreret cyklus varmestyring

S

sjjm

Guest
Hej Kan nogen pliz tlf. mig fordelene ved at bruge metoden til integrerede kredsløb metode til varme kontrol over nogen andre metoder, der kan b bruges. YO hjælp er meget værdsat !!!!! thanx

Jeg håber, at jeg forstår spørgsmålet korrekt. Jeg kender metoden kaldes tid proportional temperatur kontrol, men jeg synes, det er det samme. Væsentlige i en tilgang, du kan have en fase-kontrollerede SCR eller triac, der justerer spændingen (og dermed magt) af varmelegemet. Problemet er den relativt høje EMI fordi triac eller SCR tændes hurtigt, et sted i midten af AC cyklus. Men du kan også tænde triac på nul-passage af AC-cyklus, og holde den på flere cykler. Når det er nødvendigt at slukke, vil triac slukke igen på nul-krydsning og vil forblive slukket i flere cyklusser. Således kan det gennemsnitlige effektforbrug leveret til varmelegemet justeres med antallet af fulde cyklusser det er på, i forhold til antallet af fulde cyklusser den er slukket. Det er tid-proportional kontrol. Da det altid tændes varmeapparatet for komplet cykler, jeg synes, det er det samme som den, du nævner. Fordelen er lavere EMI og lavere strømbølgeform forvrængning, således lavere harmoniske indhold (fordi den nuværende nøje vil følge den linje, spænding, når triac er tændt, og vil blive nul, når det er slukket, i stedet for at være en hakket sinusbølge). Det betyder, at en højere magt faktor.

Integreret metode har fordel, der bringer fejl til 0 værdi, mens kun proportionalregulering vil stabilisere sig med fejl værdi alt efter hvilken gevinst af systemet. Hvis du forsøger at reducere denne fejl ved at øge gevinst får du ustabilt system udsat for svingninger, og hvis du prøver at opveje det, ville offest værdi skulle indgangsniveau afhængige. -Derfor, hvis du har brug for system, hvor du kan angive bestemte værdi forude og forventer systemet i overensstemmelse med denne kommando, end du har brug for integration del i din kontrol loop. -Hvis man ser på resulterende værdi af systemet, mens du justerer det og lade det blive ved denne værdi (fx indstilling ovntemperatur, mens du kigger på termometeret), end du gør kompensation for systemfejl manuelt, og du behøver ikke en integreret del af reguleringssløjfen , ville simpelt PD-controller tilstrækkeligt. : D

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back