Forespørgsel om kabel tab ydeevne btw 2,3 GHz til 2,8 GHz?

S

saran7507

Guest
Hej Alle,

Hvad skal jeg gøre, hvis kablet tab er på ve værdi (for ex: 0,23) på 2,3 GHz til 2,6 GHz, og derefter fra 2.61GHz til 2,8 GHz, det kommer on-ve værdi (for eksempel: -0,14).

Jeg bruger rg316 kabel.Jeg har brug for at beregne gevinst (dBi) værdi, så jeg skal indtaste kabel tab værdi, hver gang jeg kommer ind i-ve værdi for andre frekvenser, men for ovennævnte frekvens, er det viser ve værdi på et vist niveau, som jeg beskriver ovenfor.Jeg ved ikke, hvordan du indtaster ve værdi i Friis Ligning for at få gevinsten værdi.Normalt kabel tab falder på-ve værdi, rite ?....... Plz afgøre mig den løsning ....

Da det falder på ve værdi, er kablet der noget galt eller .... noget andet?

Indtrængende venter nemlig ur replik.Tak.Regards,
Saran

Hej,

Jeg er ikke sikker, hvis jeg forstår præcis, men du målt, at din kabel har tab på 2,3 GHz og tab på 2,6-2,8 GHz?Det er ikke muligt, dit kabel er ikke forstærker!

Så kabel gevinst er med "-", for eksempel "kabel har få -0,5 dB" det er det samme som "kabel har tabt 0,5 dB", er det ikke muligt "kabel har få 0,5 dB" eller "tab -0,5 dB "

Jeg håber, at der er svar på dit spørgsmål

Hej,

Lad mig kort mit spørgsmål ...For at få den gevinst værdi (dBi), af tabene vil man være kabel tab, er jeg rite?

Så for at vide, hvor meget der skal kablet tab, jeg har brug for at kablet alene mellem signalet generator og magt meter og se, hvor meget tabet af kablet alene.

For 2,3 GHz til 2,6 GHz, ved signal generator, den magt, jeg pumpe 0dBm og power meter, modtager det 0.23dBm, for 2.61GHz til 2,8 GHz, vil jeg modtage in-0.23dBm og så videre.Hvis få 0.23dBm på 2,3 GHz, er det ok, hvis jeg antager dette som et kabel tab.Normalt tab vil være i negativt tal, rite.

saran7507 skrev:

Hej,Lad mig kort mit spørgsmål ...For at få den gevinst værdi (dBi), vil en af de tab, der skal kablet tab, er jeg rite?

Kom lidt mere præcis: wattmeteret har normalt meget god nøjagtighed, og du kan justere det ved dig selv let at være helt nøjagtig op til -40 dBm.Det er det signal generator, som normalt har en temmelig stor variation på udgangseffekt.

Men du kan stadig gentage målingen ved først at måle udgangseffekt signal generator og derefter udgangseffekt efter kablet.Subtraher begge værdier, og du vil få tab.

Endnu nemmere ville være at bruge et netværk analysator.Men jeg går ud fra du fik at der allerede?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back