Formålet med R1

R

rinaishlene

Guest
Hej, Her har jeg vedlagt en CMOS Logic Probe Circuit ... Hvad jeg gerne vil vide her er, hvad er formålet med R1 og hvorfor værdien på 2,2 M er valgt her? Rina

Hvad er formålet med R1? 4000-serien logik indeholder to MOS transistorer (en p-kanal og en n-kanal) tilsluttes i supplerer hinanden til at fungere som en inverter. På grund af symmetrien i de to transistorer, vil passende negativ feedback omkring komplementære par få parret til selv partiskhed sig til ca 1 / 2 af forsyningsspændingen. Når sonden indgangen er åben, feedback modstand R1 årsager N1 produktion for at gå til VCC / 2, hvilket vil slukke begge lysdioder (eller i det mindste dæmpe dem til det punkt, hvor de synes at være slukket). Hvorfor er værdien 2,2 meter er valgt her? Hvis R1 er for høj, vil N1 ikke få nok negativ feedback til at fungere som en lineær forstærker og det vil svinge når sonden er åben. Når sonden er er tilsluttet, men R1 er den primære kilde til sonden indgangsimpedans set af den tastede kredsløb; hvis R1 er for lav, vil sonden målenøjagtighed blive nedbrudt på grund af ydre kredsløb læsning. Det er sandsynligt, at 2.2MΩ blev valgt, fordi det er den største modstand, der vil sikkert gøre det muligt for N1 til at fungere i sin lineære region.

Hej Rinaishlene, Formålet med 2m2 modstand er at holde produktionen af den første port på ca. halvdelen af forsyningsspændingen med henblik på at sikre, at ingen af lysdioderne vil lyse, når intet er tilsluttet til indgangen sonden. Værdien af denne modstand er ikke kritisk på den betingelse, vil det ikke forstyrrer den normale funktion af porten. I andre programmer, som krystal oscillatorer vil du finde lignende modstande, når designeren ønsker porten til at fungere som et (vende) forstærker. on1aag.

N1 er det samme som N2? Jeg tror udpegelsen Ideen er at give en fm punkt før N2.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back