Formel for SMPS transformer beregning

P

Picstudent

Guest
Hej For at designe transformatorer hjælp CRGO og lave omkostninger kerne, vi normalt bruge nogle simple formel, som vedrører transformer tværsnitsareal, kerne permeabilitet og nogle tænder / volt osv. Sådanne enkle beregninger er stort set tilstrækkelige til vores formål. Ligesom det er der nogen nem metode til claculating SMPS Ferite transformer design data? Transformer skal bruges med Top Switch Ics eller UC3842 chip. bedes tyder picstudent

Godt spørgsmål! Jeg tror Picstudent taler om flyback transformer. Håber nogen her kan forklare den mest reasonalbe design til flyback transformer. Spørgsmålet kan være mere præcis, hvis vi tager 5V/1A output design som et eksempel. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 2 minutter: [/color] [/size] Her er nogle udgangspunkt som jeg kender: 1. Transformeren kan ikke mætte i nogen betingelse 2. Opsætning af grænsen mellem DCM og CCM.

Hej Tak for ansøgningen note. Det har en masse info om det. Lad mig læse det. Flyback transformer design med et minimum af matematik og minimum parametre er i mit sind. (Nøjagtighed kan være lidt compramised.) Normal ferrit materiale overvejes. frekvens kan være standard eller medtaget i variablene hvis det er muligt. Vi har brug for at vide effekt, og tværsnitsareal af kerne. Så kan vi nå tænder / volt ved beregning. Så kan vi trimme senere efter af prøvekørsel. Jeg er ikke erfaring med dette, men fra forskellige små SMPS kredsløb jeg nået til den konklusion, at næsten alle ligger under 60W gerally bruge samme linje op. Så hvis vi kan nå en generel formel, vi kan bruge det til at skifte transformatorer til forskellige volt og strømninger inden for dette lavt strømforbrug område. Så for mindre magt, vi kan bruge EE16 og nogle 30W sortiment vi kan bruge EE25 eller higher.The resten af kredsløbet næsten samme. Er det en brugbar idé eller er der andre faktorer, som jeg overser og gør denne idé ikke praktisk? Thanks Picstudent

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back