formere en variabel x 2

S

savnik

Guest
Jeg har en variabel, der er byte og ændre 0 til 255, og resultatet vises på LCD. Jeg ønsker at formere den variable x 2, derfor vil ændre sig fra 0 til 512 (nu er det ord), og der skal vises på LCD.

leftshift, hvis der er et overløb, tilvækst næste byte. Resultatet er på to bytes (16 bits), konvertere og vise. Men du beskriver problemet i detaljer.

konsultere mazidi bog til detaljer, jeg kan give u hints adskille de lavere og højere bytes af resultat og derefter bruge dem eller Resultatet er i akkumulatoren ved at pege på sin adresse, og genererer ASCII til at sende direkte til LCD eller gøre en stor kodeks finder ikke formere sig faktisk , bare få input og hjælp copmarison gøre differnet 256 sløjfer for 0 til 255 derefter i hver sløjfe generere den ønskede effekt på LCD dvs sløjfe 255 sende til LCD 0, vil 1 og derefter 5, hvilket gør 510 dens den nemmeste måde at løse ur problem

også du kan tilføje værdi to gange ... du kan gøre det i BCD så ingen grund til at gøre det i 16-bit ...

[Quote = Kurenai_ryu] også du kan tilføje værdi to gange ... du kan gøre det i BCD, så ingen grund til at gøre det i 16-bit ...[/quote] der er mange ting, som kan b gjort, men problemet er af bits, kun 8 bit er til rådighed ved en havn eller en enkelt kommando . her looping vil løse problemet, at efter at have taget input fra en port don? t formere det, bare sammenligne det og gå til de respektive loop til at sende output til lcd

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back