Forsøger at afgøre de mindst-komponent teknik til at gennemføre disse kredsløb

R

rush3k

Guest
Nogen idéer eller forslag til at gennemføre dette i digital logik?

Prøv på denne måde:: grin: Hvis det er nødvendigt at have begge situationer vi kan ændre, se diagrammet.

Mister_rf tak for dit svar. Dit kredsløb med DFF antager vi altid om ~ 4 pulser? Jeg havde undladt at påpege, at vi har et ukendt antal pulser ... Jeg er interesseret i at forstå, hvordan man gennemfører for begge dele. Jeg har spillet med en teknik med en SR-lås ... latching på den stigende kanten og derefter skifte til en "høj tilstand", så outputtet forbliver højt ..., men det er stadig under efterforskning. Eventuelle yderligere idéer er velkomne ... tak!

Det er derfor, du bør forklare i detaljer, hvad du ønsker. I dette tilfælde var der kun en skitse med fire pulser og en anden puls med en varighed af fire ure, og du har spurgt, hvordan man gennemfører det, naturligvis, du fik et svar til netop dette. Så tag din tid, når du stille spørgsmål og skrive hvad du vil, ingen kan gætte hvad dit faktiske behov. Med venlig hilsen Alex

Det er derfor, du bør forklare i detaljer, hvad du ønsker. I dette tilfælde var der kun en skitse med fire pulser og en anden puls med en varighed af fire ure, og du har spurgt, hvordan man gennemfører det, naturligvis, du fik et svar til netop dette. Så tag din tid, når du stille spørgsmål og skrive hvad du vil, ingen kan gætte hvad dit faktiske behov. Med venlig hilsen Alex
forstået. Tak.

Nogle gange er alle detaljer er vigtige. : Grin: Se vedlagte eksempler.

Nogle gange er alle detaljer er vigtige. : Grin:
Ja, jeg har tegnet et bedre billede og beskrivelse. Hvad jeg prøvede at udtrykke, er, at bredden af output puls skal strække sig fra den første stige kanten til det sidste faldende kant som jeg har vist på billedet. Jeg er ked af for ikke at præsentere dette på en bedre måde: /

Du kan ikke sætte det i praksis et kredsløb til at følge denne beskrivelse. Hvis vi bruger et ukendt antal pulser, hvordan kommer man kan forudsige, hvornår det er tid til det signal til at stoppe?

En mulig cicrcuit med en lignende adfærd er en retrigerable Impulsforlængelse monoflop. Men selvfølgelig, skal output puls end den sidste falder input kanten af et stykke tid beløb. Jeg håber, den forklaring mister_rf har været klart i denne henseende.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back