forskellen mellem en high-end audio mixer og så som så en

J

Joep K.

Guest
Hej,

Dette er mit første indlæg her, så jeg vil gerne starte med at hilse alle medlemmer.

Mit primære interesseområde er anvendelsen af analoge elektronik i at lave musik.Et stykke tid siden så jeg en video demonstration af en modulopbygget synth, som (gen) vakte min interesse i analog elektronik.Det har været en hel del tid siden fysik 101, så jeg købte en breadboard, ødelagde en gammel VCR for komponenter og begyndte lappeløsninger.

I den proces, blev jeg reacquainted med de grundlæggende begreber i signalbehandling mv og jeg ankom til et spørgsmål, som jeg har svært ved at finde svaret:

Da et ideal audio mixer er gennemsigtig og ikke ændrer egenskaberne for den oprindelige lyd (efter min personlige mening i hvert fald), hvilken type kredsløb gør forskellen mellem en high-end audio mixer og en so-so mixer?Med andre ord, hvorfor er visse studier villige til at betale tusindvis af euro for en Neve konsol, hvis kvaliteten skal høres.

Svaret er at være mere kompliceret end blot brugen af førsteklasses komponenter, så jeg tænkte på om nogen kan kaste lys over spørgsmålet fra kredsløbet perspektiv.

Kind regards,

Joep

Størstedelen af udgifterne går ind i navnet på forsiden, ikke elektronikken indeni!

De vigtigste tekniske forskelle er i støj, forvrængning og den teknologi, der anvendes til behandling af lyd.Mange af de moderne mixere digitalisere de lyde og behandle dem som tal i stedet for den ældre metode til at holde alt analog.Jeg vil ikke kommentere på fordele og ulemper ved denne, digitale fastholdelse af kvaliteten i hele blanding af processen, men mister noget af det i digitalisering og genopbygge det analoge bagefter.

Tilføjelse af en computer interface gør en forskel for brugervenlighed og tilføjer, at de omkostninger, men det påvirker ikke kvaliteten af lyd.

Komponent 'kvalitet' ikke rigtig komme ind i ligningen, pålidelighed er så højt i disse dage, at »klasse« komponent gør næsten ingen forskel.Der er en vis forskel mellem kondensator konstruktion og materialer, som nogle siger, påvirker lyden, men jeg tror, det er mere psykologisk end akustisk.

Jeg har set meget dyrt studie blanding skriveborde ved hjælp af meget gamle op-amp-enheder, ikke fordi de er bedre, bare fordi de koster mindre.

Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back