forskellen mellem intermodulation og tværs af graduering

C

charles_lu

Guest
Hvad er forskellen mellem intermodulation og på tværs af modulation, eller
de er identiske?
Please hjælp mig med at forstå disse to sigt dybt, tak!

Jeg don'know hvis der er en officiel definition på tech.vucabularies, men ...

Intermodulation er (uønsket) generation af harmoniske produkter af hvert heltal orden.
Opkald F frekvensen, er IM produkter F1-F2, 2F1-F2, 2F1, 3F1-2F2 osv. Rækkefølgen er summen af de absolutte multipling faktorer.

Cross-modulation er en particulal tilfælde af intermodulation fenomena og er relateret til forskellen mellem 2 signaler, og gælder for de demodulated signaler.Den tipical tilfældet er, når du vil modtage en moduleret signal (dvs. FM-radio) og en amatørradioudstyr tæt på dig videresende høj effekt AM-modulerede stemme,
vil du modtage et kryds-moduleret signal, en blanding af ønskede og uønskede demodulated signal

Her er den definition, som jeg er fortrolig med: Cross Graduering er en fuld duplex radio specifikke værdiforringelse.Med andre ord, GSM håndsættets ikke lider under dette.I CDMA opkaldsstation, det forekommer primært i LNA.Her, TX lækage, (som er moduleret) blandinger med en udpræget off kanal interferer i LNA.På grund af
3. For forvrængning, nogle af de TX graduering overføres til Interferer.IS-98c STD 9.4.2 kræver dette Interferer at være / - 900kHz og / -1,25 MHz væk fra det ønskede.Det betyder, at nogle af disse overføres graduering (cross MOD) vil sprede sig til 1,23 MHz ønskede signal band, korrumperer det.Tilstrækkelig TX filtrering eller høj LNA IP3 er måder at bekæmpe dette problem.Jeg
har vedhæftet et dokument fra Microbølgeovn tidsskrift, der dækker dette.

Dave
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back