forskning idé i RF kredsløb design

C

carrier

Guest
hej
alle har en forsknings-tanken i RF kredsløb design i MS plan.
Jeg har en MS i kommunikation og
jeg er interesseret i RF kredsløb design.
tak

HELLO I AM Abdallah .... 15years gamle fra Egypten

bedes I aam meget intersted i udformningen wirless fjernbetjening ved RF (radio frequancy) Nu en beginer i beslag generelt elektronik jeg kender funktionen af den velkendte elektroniske komponenter ... virkelig jeg har ingen erfaring eller en idé om at designe RF circutes ... ................................... Jeg håber, at vi vil være gode venner, og jeg håber, du vil forklare mig makeing disse kredsløb og deres bølgeformer fra ATO z. ....................
specielt efter at jeg har læst, at du er god og intrested på denne måde ....... hvis du er enig sende mig din MSN e-mail-adresse, og vi kan gøre chat af messenger ............ ....

hoppyelectronics (at) hotmail.com

thanx

Deres unge bror Abdallah

Allright, her er en koncept.Moderne militærfly opnå stor fleksibilitet, som opererer i den ustabile region af flyvningen.Det er, hvis der ikke var nogle meget hurtige reguleringssløjferne holde flyet flyver korrekt, at piloten ikke kunne pilot det for mere end et par sekunder, før det augered i.

I gamle dage, når vakuum rør var ædle, designere nødvendigt at finde en måde at få en komplet radio-modtager til at arbejde med kun en eller to rør.De gjorde det med regenererende modtagere.Disse var grundlæggende ustabil kredsløb, der,
ligesom de var ved at selvstændige svinger bevidst blev slukket.Som opererer i de "næsten" ustabil region, en enkelt slange var i stand til at levere 80 dB om gevinst i et forlag, og bringe Howdy Doody til millioner af lyttere!

Så hvad er pointen?I dagens verden af mmic kredsløb og systemer på en chip, hver komponent i kredsløbet er nøje designet til at være stabilt under alle forhold.Expensive afskærmning kasserne er udformet til at holde modtagere fra fodring tilbage på sig selv af frygt for at forårsage ustabilitet.

Er det muligt at bruge bevidst ustabilitet at løse nogle moderne problemer?Dette,
med undtagelse af et par injektion låst oscillator applikationer, er frugtbart uudforsket terræn.Disse er blot nogle vilde ideer, som eventuelt ikke er muligt, men hvad med:
* forbedret RFID tag række
* bredbånd software defineret radioer, der kan modstå bredbånds støj og interferens uden høj hastighed DSP processorer / FFT filtre
* forenklet system på en chip ved at krænke den stabilitet trosbekendelse

Du kan komme op med et virkeligt kredsløb, eller udvikle teorien om, hvordan du bruger ustabilitet i et kredsløb eller et system for en fiks MS projektet.

(bare huske et andet nyligt eksempel på at tænke i den ustabile måde: regenerativ frekvens dividers for lavere fase støj eller millimeter bølger applikationer.)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back